Hlavní obsah

Neprůstřelný Mercedes G – U Mansory se zase předvedli

Foto: Mansory

Mansory Mercedes-AMG G63 Armored

Pokud náš web čtete pravidelně, tak jste jistě o mnoha „zajímavých“ kouscích od německého úpravce Mansory četli. Pro ty z vás, co dnes čtete o této firmě poprvé, jde o tuningovou společnost, která si vždy bere do parády vůz, který je luxusní, opulentní, případně obojí dohromady – a tyto jeho vlastnosti ještě znásobí. Problém je, že i tady platí staré přísloví: „Co je moc, je příliš.“ A občas se tak stává, že to chlapci z Mansory trochu přeženou…

Článek

Nad jedním z výtvorů Mansory jsme se museli pozastavit. Nevěděli jsme totiž jistě, o co vlastně jde. Je to tank na základech nějakého SUV? Vlastně ano. Dámy a pánové, přivítejte Mansory Mercedes-AMG G63 Armored, pravděpodobně jeden z nejrychlejších tanků, schválených pro provoz na pozemních komunikacích.

Foto: Mansory

Nic nebylo ponecháno náhodě – neprůstřelná jsou i skla

Proč tank? Inu, toto upravené „Géčko“ totiž vypadá na první pohled poměrně decentně – na poměry Mansory rozhodně. Jádro pudla se skrývá v jeho karoserii, ta je totiž celá opancéřovaná a ani v jednom okně nezůstala původní skla. Jo, tohle auto je neprůstřelné – u Mansory to nazývají „neviditelný štít“.

Výhodou je, že si můžete vybrat stupeň pancéřování. Buďto si lze pořídit standardní VPAM4, to pro případ, že jste pouze průměrně důležitý (nebo nenáviděný) člověk. Pro případ, že byste se jmenovali třeba Saddám, je k dispozici silnější brnění kategorie VPAM7.

Pořád se tu však bavíme o tuningu a o Mansory, takže estetika rozhodně nestojí stranou. Po celé karoserii je karbon, na kterém je nanesený čirý lak, rozšiřující bodykit a samozřejmě drobnosti jako nárazníky, spoilery nebo třeba boční prahy s novými nášlapy. Celý čumák potom chrání speciální rám, v masce chladiče se skrývají LED majáky a jako třešnička na tomto pancéřovém dortu je tu mohutný nasávač vzduchu na kapotě.

Interiér je pochopitelně tak luxusní, jak to jen jde - včetně lánů té nejprémiovější kůže. Nechybí ani světélka zasazená do stropu, která v noci imitují noční oblohu. Nic konkrétnějšího o úpravě interiéru však nevíme, každé auto totiž bude navrženo podle přání klienta.

Jak se na prudký nárůst hmotnosti dívá motor, ptáte se? 4,0l V8 twin-turbo z dílen AMG sice není žádný lenoch, ovšem s extra dávkou pancíře by se sériový motor mohl o trochu více zapotit, a tak „pro jistotu“ u Mansory motor trochu přifoukli – k mání je verze s výkonem 700 koní a 950 Nm, případně ještě silnější, kde má motor o 100 koní a 100 newtonmetrů vyšší výkon.

Zdá se, že se trh s vozy se speciální ochranou rozrůstá,jak jsme si koneckonců mohli všimnout nedávno. Mansory tak rozhodně nehodlá zahálet a chce si také ukrojit svůj kus pomyslného koláče. Jedno je jisté, tohle pancéřové přikrášlení G-Wagenu nebude levné. Spousta oceli, karbonu, interiér na přání – tady se nebavíme o statisících, ale o milionech. A to nesmíme zapomenout ještě 4 miliony korun za onen samotný Mercedes-AMG G63! Ale znáte to, pokud se musíme ptát, kolik to stojí, pak na to zřejmě nemáme dost peněz. Ovšem tentokrát nás to až tolik nemrzí…

Reklama

Související témata:
Načítám