Hlavní obsah

Největší hybridní SUV od Toyoty se bude prodávat i v Česku

Foto: Toyota

Toyota Highlander je kus auta - na délku má skoro pět metrů

Toyota Highlander se prodává zatím jen ve Spojených státech, Kanadě, Austrálii a v Rusku. Ale příští rok si ji budeme moci koupit i my! S pohonem všech kol, s hybridní jednotkou, která kombinuje benzinový motor a dva elektromotory, a taky v patřičně bohaté výbavě. Jen se připravte na to, že Highlander je opravdový kus auta.

Článek

Na evropské standardy je Toyota Highlander opravdu pořádný kus auta. Na délku má vůz, který míří do střední Evropy, bez pěti centimetrů pět metrů, což umožňuje nacpat do něj sedm sedadel a při tom nabídnout kufr s velikostí 658 litrů. Když zadní a prostřední řadu sedadel sklopíte, jste dokonce na 1 909 litrech, což je veliká paráda. A ještě víc se nám líbí, že ta třetí řada sedadel není nouzová, ale pohodlně se tam vejdou dva dospělí. A nastupování je taky v pohodě - sedadlo v druhé řadě se jednoduše odsune dopředu.

Když jsme zmínili, že Highlander bude mít dobrou výbavu, není to žádné věštění z křišťálové koule. Toyota už zveřejnila specifikace, takže auto bude mít dvacetipalcová kola, elektricky ovládané zadní dveře, 12,3palcový multimediální displej se satelitní navigací Apple CarPlay či Android Auto, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, větrané sedačky a digitální zpětné zrcátko. Na podobné věci jsme si už ale u japonských výrobců zvykli, většinou je na výběr z několika výbav a doplácí se jen za barvu.

Jenže víc než počet USB zásuvek nás ještě pořád zajímá motor a podvozek a tak trochu doufáme, že vás taky. Jak už jste se dozvěděli, Highlander pohání hybridní pohonné ústrojí s finálním výkonem 244 koní a kombinovanou spotřebou 6,6 l na sto kilometrů podle přísného cyklu WLTP. Benzinovou jednotku o objemu 2,5 l doplňují dva elektromotory, každý pro jednu nápravu, což umožňuje zajímavé hrátky s přenosem výkonu.

Řidič si může vybrat ze čtyř jízdních režimů, je tady Eco, Sport, Normal a Trail, záleží na konkrétní situaci. A všechny čtyři režimy se navíc dají použít, i když vozidlo funguje jen na elektřinu, což není zrovna úplně obvyklá vlastnost.

Highlander, stejně jako všechny Toyoty a Lexusy, přijede do Evropy vybavený systémem Toyota Safety Sense, který se skládá z předkolizního systému PCS s aktivním asistentem řízení, adaptivního tempomatu, který umí číst dopravní značky i vodorovné značení na silnici, systému LTA pro udržení auta v jízdním pruhu a asistenta dálkových světel.

Jak vidíte, je na co se těšit. Rodina Toyoty se dál rozroste a nejen Ford Explorer dostane zajímavou konkurenci.

Reklama

Načítám