Hlavní obsah

Nejšílenější Toyota s motorem Ferrari

Foto: Archiv Garáž.cz

Na právě probíhající největší tuningové akci světa, SEMA Auto Show se ukázala nejšílenější Toyota GT86, o které se už nějakou dobu mluví. Jde o japonské kupé, do kterého kluci z Huddy Motorsports namontovali osmiválec z italského supersportu.

Článek

Tohle auto bude neskutečnej masakr. Dvojice drifterů si pořídila kupé Toyotu GT86, která je obdivovaná všemi řidičskými nadšenci pro její jízdní vlastnosti, a řešila, co budou dělat s jejím motorem. Japonské kupé standardně používá atmosférický plochý čtyřválec s výkonem 200 koní, což není dostatečná porce pro použití na drifty. Většina z majitelů tohoto vozu jako první instaluje přeplňování nebo kompresor, ale to Ryanu Tuerckovi a Shawnovi Hudspethovi nestačilo. 

Nakonec se rozhodli instalovat do přední části nejúžasnější točivý osmiválec na světě z italského supersportu Ferrari 458 Italia. Má to hned několik drifterských výhod. Jde o atmosférický osmiválec, který má 570 koní a navíc ideální průběh výkonové křivky, která dovoluje jemně pracovat s plynem. Točivý moment nemá tak agresivní nástup, na kola přichází plynule a tím pádem dovoluje přesnější jízdu bokem. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Stavba nebyla jednoduchá, protože motor z Ferrari je poněkud větší a bylo potřeba udělat zásadní zásahy do karosérie. Jako první došlo na vystužení přední části, motorového prostoru a uložení přední nápravy, protože motor je podstatně těžší. Zároveň bylo potřeba vyrobit speciální výfukové potrubí, které se od svodů se směrem vpřed a ústí před předními koly. Pod autem pro něho totiž nebyl prostor. Nakonec muselo dojít také k rozšíření přední nápravy a upravení geometrie, která je potřeba právě pro driftování. Zatím jsme auto neviděli v pohybu, ale předpokládáme, že to bude jeden z nejlepších driftovacích speciálů. Zatím kluci zprovozinili motor a zvuk je doslova nadpozemský. 

Reklama

Načítám