Hlavní obsah

Nejrychlejší MINI se připravuje na ostrý start

Foto: MINI

Koncept nejostřejšího MINI John Cooper Works GP jsme poprvé viděli již před dvěma lety, nyní se projekt blíží do zdárného konce, na kterém bude nejvýkonnější, nejrychlejší a nejostřejší MINI historie. Zatím nám ukázali jen maskovaný prototyp, ale s objednávkou neváhejte, nabídka bude totiž silně omezená!

Článek

MINI se rozhodlo představit decentně maskovanou předprodukční verzi MINI JCW GP na Nürburgringu u příležitosti slavného vytrvalostního závodu Nürburgring 24h. Není to žádná náhoda, protože právě na Ringu bylo vyvíjeno, a právě tady z něj dostanete maximum. Není otázka, jestli auto ostré tempo na nejnáročnější trati na světě zvládne. Hlavní otázka je, jestli na to máte vy!

Nejvýkonnějším a nejrychlejším MINI je momentálně pětidveřový Clubman JCW s výkonem 306 koní a časem na stovku za 4,9 sekundy, přičemž verze GP měla být ještě ostřejší. Poznáte to už podle výrazného bodykitu, který oproti brutálnímu konceptu inspirovanému závodními auty o trochu zkrotl (například vpředu zmizel splitter, který by neopatrným chodcům krájel nohy u kotníků, zadní difuzor už taky není tak vykrojený), ale pořád si zachoval nastavené blatníky, a hlavně to velké křídlo na zádi, takže si GP s ostatními verzemi MINI vážně nespletete.

Foto: MINI

Poznávacím znakem nové GP verze bude kromě nástavců blatníků hlavně velké křídlo na zádi

Kabina taky nebude oholená až na plech jako u konceptu, s MINI GP by mělo být pořád snadné jezdit denně, ale těšit se můžete vpředu na pořádné anatomické sedačky, které vás v seberychleji projeté zatáčce nepustí ze svého pevného objetí. Vzadu naopak budou podle dosavadního stylu GP verzí sedačky zcela chybět – to kvůli úspoře hmotnosti. Na jejich místě bude nainstalována masivní rozpěra, která pomůže zpevnit auto, což při rychlé jízdě rozhodně oceníte.

A jinak než „rychle“ to MINI JCW GP nejspíš ani nebude umět. Žádné přesné parametry nám MINI ještě neprozradilo, ale z náznaků už víme dost. Výkon „přes 300 koní“ bude s největší pravděpodobností právě těch 306 koní nedávno uvedených JCW verzí Clubmana a Countrymana. Na přední kola budou putovat přes osmistupňový automat s pádly pod volantem, který zákazníci prostě preferují a na okruhu s ním budou rychlejší než s klasickým manuálem. A když už jsme u toho okruhu...

Foto: EVO.co.uk

Palubní deska prototypu nechtěně odhalila přísně střežené tajemství – čas na Ringu!

MINI také slíbilo čas na Ringu „pod osm minut“, nic konkrétnější neprozradili. Ani nemuseli, protože u vystaveného prototypu "zapomněli" skrýt palubní desku, která nese cejch "7:56:69", což nemůže být nic jiného než právě dosud utajovaný čas na Nürburgringu. A je to hodně dobrý čas! MINI GP druhé generace dokázalo Zelené peklo obkroužit za 8:23 min (a už to bylo o 19 sekundy rychlejší než generace první), třetí generace je tedy rychlejší o dalších 27 sekund a zajela tak shodný čas jako třeba Porsche 996 Turbo, Ferrari 360 Challenge Stradale nebo Honda NSX-R!

Pokud se vám líbí, nečekejte na podzimní oficiální odhalení a rovnou volejte do MINI – pro celý svět totiž vznikne pouhých 3 000 exemplářů (což je o tisíc víc než u předchůdce, ale pořád zoufale málo)!

Reklama

Načítám