Článek
Tuhle výkonovou špici od MINI máme rádi napříč několika generacemi. Eskové Coopery jsou fajn, JCW varianty drží krok s ostatními hot hatchi, ale GP je vyloženě o hravosti a závodním duchu. Totálně předělané podvozky, chraplavé výfuky, pár koní navrch a interiér, který nemá daleko do regulérní cupové verze. GP vždycky umělo potěšit, zavrtět zadkem v zatáčce a nechat nás rozpomenout na bohatou závodní historii maličkých původních MINI. Je důležité vědět, že v době, kdy se všechno unifikuje a z dostupnějších aut se často vytrácí emoce, se tu a tam najde výjimka, která potěší ve všech směrech. Chtěli bychom doufat, že nové GP bude přesně takové. A frankfurtský koncept naznačuje, že nedoufáme marně.
Bláznivě vytažené blatníky a modelované nárazníky v sérii neuvidíme, ale co to kříklavé závodnické zbarvení a špičkové závodní skořepiny v interiéru? Tím by se nové GP inspirovat mohlo, stejně jako důrazem na absolutní odřezání zbytečného tuku, který na závodní dráze jenom překáží. I předchozí sériová GP byla na redukční dietě, ačkoliv koncepty tohle snažení dovádějí do extrému. Tenhle koncept je hlavně potěchou pro oči, MINI neoznámilo, co se skrývá pod kapotou a na kolik koní bychom si mohli brousit zuby. Rozhlédněte se ale kolem, jak v předokolkách tak ve všehokolkách - koňské dostihy ještě zdaleka nejsou u konce, a pokud chce být MINI za rebela, bude muset do hry přinést něco výjimečného. Dali bychom si líbit alespoň 240 koní, samosvor a podvozek, co se nebojí v zatáčce zatancovat. Tak snad nezůstane jen u slibů.