Hlavní obsah

Nejbrutálnější MINI posledních let: Ať to není jenom koncept

Foto: Archiv Garáž.cz

Automobilka už příští týden ozdobí stánek ve Frankfurtu autem, ze kterého by se mohla vyklubat nová ultimátní verze MINI Cooper JCW GP. Pevně doufáme, že tahle závodnička není jen vlhkým snem a její křivky se dostanou do sériové výroby.

Článek

Tuhle výkonovou špici od MINI máme rádi napříč několika generacemi. Eskové Coopery jsou fajn, JCW varianty drží krok s ostatními hot hatchi, ale GP je vyloženě o hravosti a závodním duchu. Totálně předělané podvozky, chraplavé výfuky, pár koní navrch a interiér, který nemá daleko do regulérní cupové verze. GP vždycky umělo potěšit, zavrtět zadkem v zatáčce a nechat nás rozpomenout na bohatou závodní historii maličkých původních MINI. Je důležité vědět, že v době, kdy se všechno unifikuje a z dostupnějších aut se často vytrácí emoce, se tu a tam najde výjimka, která potěší ve všech směrech. Chtěli bychom doufat, že nové GP bude přesně takové. A frankfurtský koncept naznačuje, že nedoufáme marně.

Foto: Archiv Garáž.cz

Bláznivě vytažené blatníky a modelované nárazníky v sérii neuvidíme, ale co to kříklavé závodnické zbarvení a špičkové závodní skořepiny v interiéru? Tím by se nové GP inspirovat mohlo, stejně jako důrazem na absolutní odřezání zbytečného tuku, který na závodní dráze jenom překáží. I předchozí sériová GP byla na redukční dietě, ačkoliv koncepty tohle snažení dovádějí do extrému. Tenhle koncept je hlavně potěchou pro oči, MINI neoznámilo, co se skrývá pod kapotou a na kolik koní bychom si mohli brousit zuby. Rozhlédněte se ale kolem, jak v předokolkách tak ve všehokolkách - koňské dostihy ještě zdaleka nejsou u konce, a pokud chce být MINI za rebela, bude muset do hry přinést něco výjimečného. Dali bychom si líbit alespoň 240 koní, samosvor a podvozek, co se nebojí v zatáčce zatancovat. Tak snad nezůstane jen u slibů.

Reklama

Načítám