Hlavní obsah

Nejbrutálnější Lamborghini bude určené pouze na okruh!

Foto: Lamborghini

Lamborghini si hraje s naší fantazií – a také trpělivostí. Na zbrusu nové želízko v ohni si budeme muset počkat až do léta!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nedávno jsme byli svědky představení ultimativního hybridu ze Sant'Agata Bolognese, který ponese jméno Sian. Hybridní Sian nám vytřel zrak neotřelým vzhledem (jak je u Lamborghini zvykem) a kombinovaným výkonem přes 800 koní. Oddělení Squadra Corse už ale připravuje a testuje stroj, který by měl být ještě brutálnější. Vlastně by mělo jít o takový extrém, že bude určen výhradně na okruhy.

Článek

Squadra Corse je závodní oddělení Lamborghini, které mimo stavění úspěšných závodních strojů občas pomůže vypiplat nějakou tu „silničku“. Tentokrát se však nebudou muset ohlížet na silniční regule, neboť chystaný okruhový model, jehož jméno zatím neznáme, nebude možné přihlásit na značky.

Lamborghini samozřejmě není zdaleka první automobilkou, která přišla s okruhovou specialitou – třeba takové Porsche před nedávnem oprášilo legendární označení 935 a „kolegové“ od Ferrari na tomto principu založili celý klientský program.

Lamborghini u nové okruhové pily slibuje výkon plných 830 koní (tedy o téměř třicet více v porovnání se Sianem), přičemž auto by si mělo zachovat pohon všech kol, který je v posledních dvou dekádách pro Lamborghini typický. 6,5l atmosférický dvanáctiválec na ně bude svoji sílu posílat přes šestistupňovou závodní sekvenční převodovku. O dokonalé využití výkonu se pak postará mechanický diferenciál, nastavitelný pro podmínky a charakter jakékoliv trati.

Konstrukčně Lamborghini samozřejmě nenechává nic náhodě, takže šasi je tvořeno karbonovým monokokem, na který vpředu navazuje hliníkový rám. Motorový prostor je z bezpečnostních důvodů ještě ohraničen ocelovou klecí. Je tu i jedno zajímavé konstrukční řešení (tedy z těch, o kterých víme) – převodovka je pomocí ramen mechanicky propojená s podvozkem, což významnou měrou podpoří torzní tuhost auta, a tím pádem i ovladatelnost. Jedno je tedy jasné – tohle auto nebude jen rychlé, bude i mrštné jako lasička!

Kdekdo by si možná řekl, že u více méně závodního auta se Lamborghini na křídlové dveře vykašle – ovšem chyba lávky, jsou tu. Jde zkrátka o dvanáctiválcové Lambo, a tato konstrukční vychytávka (nebo frajeřina, záleží jak se na to díváte) je zkrátka jejich charakteristickým znakem.

Vyvstává tu však jedna otázka – do jaké míry (nebo zda-li vůbec) je tento nový okruhový model založený na hybridním silničním hypersportu Sian? Nebo snad půjde „jen“ o vrcholnou evoluci Aventadoru, který pomalu, ale jistě spěje ke konci svého výrobního cyklu? Silueta napovídá, že obojí by mohlo být možné…

Je strašná škoda, že po vizuální stránce jsem zatím viděli pouze zatmavený poutač a video se zakamuflovaným prototypem – už teď je ale téměř jasné, že z designu nám padne čelist. Všechny nepatrné, avšak podstatné detaily (jako velké přední vstupy vzduchu, střešní sání pro chladič, mohutný difuzor a obrovité zadní křídlo), nasvědčují, že Lambo to s tímhle kouskem myslí opravdu vážně. V celé své kráse bychom nový model italské značky měli spatřit už letos v létě.

Reklama

Načítám