Hlavní obsah

(Ne)závodní Lamborghini pro 40 vyvolených, garáž máte zdarma

Foto: Lamborghini Squadra Corse

Seznamte se s Essenza SCV12, nejnovějším modelem ze stáje Lamborghini. Ultimativní okruhová hračka je zhmotněním závodních zkušeností italské automobilky a zároveň ztělesněním DNA značky. A jejím srdcem je 830koňový atmosférický dvanáctiválec spřažený se sekvenční převodovkou! A jako bonus se vám Lamborghini postará i o parkování.

Článek

Žádná pravidla, žádné svazující předpisy, žádná omezení. Závodní divize Lamborghini Squadra Corse představuje automobil, který nesmí na silnici a ani nepatří do žádné kategorie okruhových šampionátů, ale o to větší volnost jeho konstruktéři dostali. A věřte nám - výsledek vám vyrazí dech! Pro zahřátí se mrkněte na onboard...

Byly sice doby, kdy se Lamborghini okázale stavělo k závodění zády (to kvůli věčnému handrkování s Ferrari), ale poslední roky už je všechno jinak. Automobily s býkem ve znaku potkáte v celé řadě závodních seriálů, a továrna má dokonce svou závodní sérii Lamborghini Super Trofeo. Takže zkušeností mají v Sant’Agata na rozdávání. A teď se inspirovali projekty jako je Ferrari FXX KMcLarenu P1 GTR či Aston Martinu Vulcan a přišli s vlastním programem pro nadšené (a bohaté) řidiče.

Lamborghini Essenza SCV12 není jen nějakým upraveným Aventadorem či Huracánem, ale projektem, který vznikl na čistém listu papíru. Jeho srdcem je atmosférický (!) dvanáctiválec z Aventadoru, který byl naladěn na monstrózních 830 koní! Šestistupňová sekvenční převodovky Xtrac je součástí šasi a je k ní přichyceno zadní zavěšení push-rod, poháněna jsou jen zadní kola. Závodní brzdy dodává Brembo, výfuk je od Capristo a Pirelli pro Essenza SCV12 bude dodávat pneumatiky.

Šasi a karoserie auta je z uhlíkových vláken, a díky tomu se automobil obejde bez klasického bezpečnostního rámu. Podvozek vychází z řešení použitých u závodního Huracánu, ale taky ze závodních prototypů značky. Hořčíková kola pak už jen tvrdí muziku.

Foto: Lamborghini Squadra Corse

Už na první pohled je jasné, že tohle bude skutečný PEKLOSTROJ!

Lamborghini mluví o designové inspiraci někdejšími modely Diablo GT a Miura Jota, ale hlavní roli měli specialisté přes aerodynamiku, a v rychlostech 250 km/h tak produkuje karoserie s obrovským zadním křídlem přítlak 1 200 kg. Kabina je minimalisticky pojatá, jsou v ní sedačky OMP a volant inspirovaný Formulí 1.

„Jedná se o projekt, ve kterém jsme spojili snahu o dokonalost v inženýrství s rafinovanou aerodynamikou, futuristickým designem a inovativními řešeními,” říká Maurizio Reggiani, technický ředitel společnosti Automobili Lamborghini.

Všech čtyřicet majitelů Essenza SCV12 (víc jich automobilka nevyrobí) se stane součástí exkluzivního programu, v rámci kterého budou řídit svoje auta na nejprestižnějších okruzích na světě. Jejich vůz přitom bude standardně parkovat v novém hangáru postaveném v Sant'Agata Bolognese určeném výlučně pro vozy Essenza SCV12.

Součástí každého boxu bude plnohodnotné zázemí a taky webové kamery, které umožní zákazníkům sledovat svoje auta čtyřiadvacet hodin denně. A v areálu je „Lamborghini Squadra Corse Drivers Lab“ od Tecnobody, která nabízí sportovní tréninkové programy podobné těm, kterých se zúčastňují závodníci Lamborghini. Samotné jezdění pak bude probíhat pod dohledem pětinásobného vítěze 24h Le Mans Emanuela Pirro a Marca Mapelliho, továrního řidiče Lamborghini Squadra Corse.

„Celý program SCV12 vznikl nejen pro radost z jízdy a maximální zážitek z těch nejlepších tratí, ale taky jsme chtěli, aby se naši vybraní zákazníci stali součástí rodiny Lamborghini Squadra Corse a užili si nejen ježdění jako takové, ale i italskou pohostinnost,“ řekl k tomu všemu Stefano Domenicali, generální ředitel a předseda společnosti Automobili Lamborghini.

A já k tomu dodávám svoje oblíbené: Chudoba je svinstvo!

Reklama

Načítám