Hlavní obsah

Nádherná úprava dnes již legendárního Porsche 356

Foto: Emory Motorsport

Je sice upravené, ale DNA původního modelu 356 je nezaměnitelné. Stejně, jako u moderních Porsche...

Porsche 356 je úplně první vyrobený model této dnes již ikonické automobilky. S jeho výrobou se začalo v roce 1949 a poslední vůz sjel z linky v roce 1965. Vzniklo 82 363 kusů v provedení kupé i kabriolet a Ferdinand Porsche ho neustále zdokonaloval. Věříme, že tato přestavba by se mu určitě líbila!

Článek

Za těch sedmdesát let svojí existence Porsche postavilo celou řadu oslnivých aut, ale model 356 dal značce nezaměnitelné DNA v podobě tvaru i koncepce. Protože jich bylo vyrobeno relativně hodně, dají se Porsche 356 dnes ještě bez problémů sehnat a jejich provoz není přemrštěně nákladný. A jak už to bývá zvykem, často se přestavují…

Výjimkou není ani tento vůz, který si nechal postavit americký rockový kytarista John Oates, který na Porsche 356 obdivuje klasické tvary, ale chtěl, aby auto jezdilo o kus moderněji. Vlastně si ho nechal postavit přesně tak, jak by se to líbilo i nám! Celou zakázku svěřil odborníkům z Emory Motorsport, zadání prý bylo: 356 ve vintage stylu s moderním pojetím výkonu.

Foto: Emory Motorsport

Překrásně vyvedené sedačky mají středy z proplétané kůže

Na začátku celého projektu bylo havarované Porsche 356B Cabrio z roku 1960. V Emory Motorport ho ale opravili ve stylu původního modelu 356A, namontovali skloněné čelní okno, použili nárazníky ze staršího provedení, a hlavně vyrobili střechu na míru. Výsledkem je nesmírně elegantní, ale zároveň dynamická silueta. Interier byl taky upraven na míru, zdobí jej střídmost a cit pro detail. Dobové závodní sedačky jsou v kombinaci látky a kůže, dřevěný volant je původní, palubní desku zdobí navíc mechanické hodiny. Kvůli pevnosti karoserie a z bezpečnostních důvodů přibyl za sedadly namontovaný polorám.

Foto: Emory Motorsport

Vlastní blok i vnitřnosti motoru – pořád se ale jedná o čtyřválcový vzduchem chlazený boxer

Přestože některá podobně upravené Porsche 356 pohání motory Subaru, tady jde i nadále o vzduchem chlazený čtyřválcový boxer, který byl ale kompletně přepracován a nese označení Emory-Rothsport Outlaw-4. Koncepčně vychází z šestiválce 3,6 z Porsche 911 generace 964, ale v Emory si nechali vyrobit čtyřválcový blok na míru, stejně jako veškeré vnitřnosti. V daném případě má objem 2,4 l, je osazený dvěma karburátory a dává výkon 200 koní, ačkoliv tihle borci stavějí i motory 2,6 l s přímým vstřikováním a s výkonem cca 260 koňských sil. Velmi působivé, jen co je pravda.

Na podvozku jsou použité díly z Porsche 911 generace 964, ze stejného vozu pocházejí i brzdy a řízení. Grafitová šedá barva pak skvěle souzní z interiérem vyvedeným v hnědé kůži. „Většina lidí říká, že smysl má jen originál, ale já to prostě vidím jinak,“ těší se z auta John Oates. No, a schválně - jak to vidíte vy?

Reklama

Související témata:
Načítám