Hlavní obsah

Na první pohled „stará“ Corvette je povedený restomod

Foto: Hardcore Engine Builders

Na povrchu je karoserie z klasické Corvette C3, pod kapotou se však skrývá technika z modernější verze vyráběné v letech 2005 až 2013

Ta nevyléčitelně nemocná část společnosti, kterou zpravidla nazýváme motoristickými nadšenci, se obvykle dělí na dva tábory – jedni nedají dopustit na stará auta s jednoduchou technikou a minimem elektroniky. Druzí jsou zase velmi nakloněni novým výstřelkům, jako je třeba aktivní aerodynamika, vyspělé přeplňování, vektorování hnací a brzdné síly, a tak bychom mohli pokračovat. Existují však způsoby, jak tyto dvě filozofie alespoň částečně skloubit dohromady.

Článek

V kombinaci toho nejzajímavějšího z „nového“ a „starého“ věří v maďarské firmě Hardcore Engine Builders. Jejich poslední výtvor totiž spojuje to nejlepší jak z klasického, tak z moderního Chevroletu Corvette. Ovšem když říkáme moderního, máme ve skutečnosti na mysli Corvette generace C6, vyráběnou v letech 2005–2013, která je sama o sobě tak trochu starosvětská – na dnešní poměry rozhodně.

Foto: Hardcore Engine Builders

Klasická karoserie a pod ní moderní technika. Že by ideální kombinace?

Tato klasická Corvette je prakticky takzvaný restomód – s tím rozdílem, že tradičně bývá pro takovou stavbu typické, že se vezme šasi původního auta případně i jeho zrenovovaná karoserie a nacpe se pod jeho kapotu moderní technika. V tomto případě je to trochu jinak – v Hardcore Engine Builders vzali naopak šasi modernější Corvette a naroubovali na něj karoserii dnes už klasické Corvette generace C3. Výsledek funguje překvapivě dobře!

Co všechno tedy tento restomod převzal z „moderního“ auta? V podstatě celou základní platformu včetně řízení, brzdy (ačkoliv ty jsou z verze Z06), šestistupňovou převodovku uloženou vzadu a samozřejmě motor. Původní základní Corvette C6 měla šestilitr o výkonu 400 koní, tohle šasi je z pozdější verze po faceliftu, takže tu je motor známý pod označením LS3 s objemem 6,2 litru, zde naladěný na 430 koňských sil a 575 Nm točivého momentu. V tomto případě však je k motoru připojen nový nerezový výfukový systém, výkon tedy bude možná i o pár koníků vyšší.

Přestože Corvette generace C6 byla už ve své době tak trochu jedním z posledních Mohykánů, stále má moderní prvky jako ABS, kontrolu trakce nebo bezklíčový přístup. Jakmile byly všechny mechanické součásti na svém místě, byla opatrně namontována karoserie z klasické Corvette. Ta byla nakonec nalakována šedým lakem Nardo a doplněna o decentní modré zbarvení na vnějších zpětných zrcátkách, větracích výdeších za předními koly a po horní části vozu, lemované souvislým silným pruhem. Modrá dekorace se potom ukrývá jak v motorovém prostoru na krytu motoru, tak i v interiéru, aby to vše hezky ladilo.

Co však nepochází ani z jednoho z výše jmenovaných vozů, jsou litá kola obutá do moderních pneumatik s bílým nástřikem „Corvette Stingray“ na bočnicích, plus nová světla denního svícení vpředu. Podvozek by potom dle všeho měl být z modernější Corvette C6, ale je docela dobře možné, že vzhledem k rozdílným proporcím Corvette C3 a Corvette C6 tu bude při nejmenším nové uložení tlumičů a možná i pár dalších nosných prvků karoserie.

Na druhou stranu se musí nechat, že borci z Maďarska odvedli velký kus práce, a celý restomod vlastně působí i poměrně solidně zpracovaným dojmem a do značné míry spojuje to nejlepší z obou světů – nebo ne? Dejte nám vědět v anketě!

Reklama

Načítám