Hlavní obsah

Modernizovaný Opel Astra přijíždí s motory PSA

Foto: Opel

V záplavě novinek segmentu kompaktních rodinných aut je snadné na starý dobrý Opel Astra (v prodeji je již od roku 2015) zapomenout, proto se nám připomíná faceliftem v půlce životního cyklu. Ten je sice vzhledově velmi decentní, ale důležitější jsou změny, které se odehrály pod nenápadným kabátkem.

Článek

Tak schválně, zkuste najít designové změny oproti předchozí verzi Astry? Obvyklý podezřelý – světla? Kdepak, ta jsou stejná (mimochodem se skvělou technikou LED Matrix!), ale změnila se chromovaná linka napříč maskou, která je spojuje (je jednoduchá, dříve byla zdvojená) a trochu také nárazník pod ní. No, a to je skutečně všechno. Sotva si všimnete.

Foto: Opel

Zvenku facelift prakticky nepoznáte, ale pod kapotou se odehrály zásadní změny

Nevšimnete si ani aerodynamických vylepšení – hladké tvary Astry spolu s pár skrytými úpravami (zavírací lišty v přední masce a nárazníku, kryt pod motorem, zadními rameny a podvozkem obecně) pomohly vylepšit koeficient odporu vzduchu na hodnotu 0,26 Cd (kombi se může pochlubit dokonce 0,25 Cd), čímž přispěly ke zlepšení efektivity nové Astry o 19 %!

Samozřejmě hlavní slovo v tom mají nové úspornější motory, které pocházejí z mateřského koncernu PSA. Pod kapotu Astry se tedy nastěhoval prověřený benzinový přeplňovaný tříválec 1,2 PureTech nabízený ve výkonových verzích se 110 koni (a 195 Nm), 130 koni (225 Nm) a 145 koni (225 Nm). Fanoušci nafty mohou sáhnout po nové turbodieselové čtyřválcové 1,5 BlueHDi s výkonem 105 koní (260 Nm) nebo 122 koní (300 Nm). Můžete je kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo novým devítistupňovým automatem.

Faceliftovaná Astra bude také vybavena novou digitální kamerou rozeznávající vozidla a chodce a umožňující spolehlivě číst dopravní značky. Vylepšená byla i parkovací kamera, která, upřímně, v Astře za mnoho nestála. Větší slabinou byl však nešikovný a nepřehledný infotainment, který byl naštěstí také nahrazen novou generací, s níž se bude žít určitě lépe – má 8palcový dotykový displej a smartphone konektivitu (Apple CarPlay i Android Auto) s bezdrátovým nabíjením. Nové jsou i palubní přístroje s digitálním rychloměrem, příplatkové audio Bose nebo vyhřívané čelní sklo.

Na Opel Astra tedy není dobré zapomínat, protože je to moc příjemné auto, zvlášť pokud preferujete klidnější jízdu – má báječně pohodlný podvozek a ergonomické sedačky, takže vás za volantem vážně neunaví. Po modernizaci bude ještě propracovanější, a když se na ni zajdete do showroomu osobně podívat, prodejce vám nejspíš udělá tak skvělou nabídku, že byste byli blázni, kdybyste ji odmítli.

Reklama

Související témata:
Načítám