Hlavní obsah

Modernizace přijde i do Dacie, Logan po osmi letech omládne

Foto: Kolesa.ru

Virtuální auto má v masce logo ve tvaru kosodélníku, protože se automobily Dacia v Rusku prodávají pod křídly Renaultu

Je to tak. Modernizaci se nevyhne ani oblíbená Dacia Logan, vyráběná v Rumunsku. Automobilka už vůz intenzivně testuje v provozu, což dokazují také špiónské snímky kolující internetem. A co se tedy chystá? Hovoří se o nové platformě, motorech a hybridu.

Článek

Když se řekne Dacia, většině z vás se asi vybaví levná účelová auta, vyráběná v Rumunsku. Vedle oblíbeného Sandera a dalších vozů sjíždí z produkčních linek závodu ve městě Pitesti také Logan. A právě ten se dočká poměrně zásadní modernizace.

Foto: Kolesa.ru

Zadní část bude podle Kolesa.ru vypadat takhle, ale špiónské fotky tomu nenapovídají

Jak asi bude auto vypadat zepředu, to napoví render (v úvodu) od ruského serveru Kolesa. Jejich redaktor a grafik Nikita Chuyko navrhl i přibližnou podobu zádi, ale ta se soudě dle uniklých fotek zakamuflovaných prototypů od té současné nebude příliš lišit.

Přepracování se dočká též interiér, který by měl dostat volant a ovládací páčky z Dusteru. Když jsme u těch karoserií, navenek prosákla informace, že populární varianta MCV (kombi) letos údajně skončí.

Foto: Martin Jánský

Nový Logan by měl dostat volant a páčky z Dusteru

Novinkou by měla být platforma CMF-B sdílená s Renaultem Clio, Captur nebo Nissanem Juke. A to znamená, že tušíme přibližnou nabídku motorů. Pod kapotou nového Loganu se pravděpodobně objeví přirozeně dýchající litrové tříválce (65 a 75 koní) a přeplňovaná varianta naladěná na 100 koňských sil.

Nesmíme zapomenout ani na 115koňový turbodiesel (1.5 dCi) a 130koňovou benzinovou třináctistovku s turbem. Ve hře je také atmosférická šestnáctistovka spojená s elektromotorem, což by znamenalo celkový výkon hybridní soustavy až 140 koní. Elektrifikace bude údajně pokračovat do té doby, dokud nebude většina jednotek alespoň mild-hybridních.

Foto: Dacia

Dacia Logan ve své současné podobě

Premiéry se má Logan (a možná i nové Sandero) dočkat už letos na podzim. Na jednu stranu modernizaci vítáme, na druhou stranu se bojíme zástavby složité techniky a elektrifikace. Ne že by snad tyto věci nefungovaly, ale pravděpodobně zvýší prodejní cenu. A to je u Dacie nežádoucí.

Reklama

Načítám