Hlavní obsah

MINI představilo Clubman a Countryman v ostré verzi JCW

Foto: MINI

MINI John Cooper Works Clubman

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už nějakou dobu nás značka MINI napínala a postupně poodhalovala chystané modely Clubman a Countryman ve verzi John Cooper Works. Čekání je u konce, MINI ukázalo karty a výsledek nás hodně baví. Až na jednu maličkost, kvůli které možná zamáčknete slzu. Obě ostře laděná auta přišla o manuální převodovku.

Článek

Obě nové verze jsou vrcholná sportovní provedení, která podle značky kombinují jak radost z jízdy, tak jistou formu praktičnosti. Obě auta pak pohání nejnovější generace 4válcového zážehového dvoulitru s technologií MINI TwinPower Turbo, která byla vyvinuta právě pro modely série John Cooper Works. Výkon obou novinek je shodný, tedy 306 koní a točivý moment taktéž – 450 Nm. Díky těmto hodnotám, pohonu všech kol ALL4, na které je přenáší výhradně osmistupňová automatická převodovka, zvládne MINI John Cooper Works Clubman zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a John Cooper Works Countryman za 5,1 sekundy. I proto obě auta sama značka označuje jako nejrychlejší JCW historie.

Mimochodem, součástí nové samočinné osmistupňové převodovky je také integrovaný závěr diferenciálu, který zmenšuje rozdíl otáček předních kol. Při akceleraci dokáže vytvořit svorný účinek až 39 procent a je sladěn se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control). Jeho prací je zlepšovat trakci na nezpevněném povrchu nebo za špatného počasí, ale také zvyšovat dynamiku při sportovní jízdě v zatáčkách.

Samosvorný diferenciál dokáže svojí činností přenášet více točivého momentu na kolo s větší přilnavostí. Tím se předchází ztrátě trakce při zachování přenosu výkonu – a to dokonce i v situacích, kdy je každé z kol na povrchu s jinou úrovní trakce. Vypadá to, že MINI se zase vrací k tomu, aby řidiči dopřálo takřka motokárový pocit z jízdy, což je moc dobře!

Stejně jako prošel vývojem motor, převodovka či pohon všech kol, došlo u obou novinek také ke zdokonalení v oblasti podvozku. Obě auta mají zcela přenastavené odpružení, specifické zavěšení přední nápravy a upravenou zadní víceprvkovou nápravu. Pro oba vozy je možné zvolit adaptivní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Lze u nich nastavit jednu ze dvou charakteristik podle toho, zda je cílem spíše komfortnější, nebo naopak sportovnější nastavení.

Pro oba modely byl také přepracován brzdový systém, který se skládá ze 4pístkových pevných třmenů kotoučových brzd na zadních kolech, ale také z kotoučů s rozměry 360 x 30 mm vpředu a 330 x 20 milimetrů vzadu, které mají účinnější vedení pro přívod chladícího vzduchu. Zajímavým detailem je logo John Cooper Works na předních, červeně lakovaných třmenech.

Oba modely pak mají kontrastní lakování s červenou střechou a kryty zpětných zrcátek nebo logo John Cooper Works na mřížce masky chladiče a víku zavazadlového prostoru. Model Countryman má masku zvýrazněnou červeným rámečkem a červená barva je použita také pro horizontální rozdělení masky chladiče u modelu Clubman. Obě auta pak nabídnou do sportovna laděný interiér, kterému vévodí sportovní sedadla JCW s integrovanou opěrkou hlavy. Nechybí ani velká spousta bezpečnostních prvků a asistentů nebo třeba funkce Real Time Traffic Information, která poskytuje reálná data o hustotě provozu. MINI John Cooper Works ALL4 Clubman LCI vyjde v ČR na 1 069 900 Kč včetně DPH. MINI John Cooper Works ALL4 Countryman na 1 136 200 Kč vč. DPH.

Reklama

Související témata:
Načítám