Hlavní obsah

Milé Porsche, co vrátit do hry model 914? Vypadá skvěle!

Foto: Facebook

Návrh snoubí základní tvary staršího modelu 914 s aktuálními trendy. Trochu to připomíná výrobky tuningové firmy Strosek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche už dávno nevyrábí pouze jedno auto, ale co se týče pestrosti nabídky je z něj dnes už automobilka jako každá jiná. Má nejen ikonickou 911, ale taky menší modely s označením 718, dvě SUV (Macan a Cayenne), velký luxusní sedan Panamera a co nevidět přibude první elektromobil jménem Taycan. A kdyby ještě Porsche vyrábělo levný základní model, zákazníci by nejspíš vzali továrnu ve Stuttgartu-Zuffenhausenu zběsilým útokem.

Článek

Spousta fanoušků Porsche vám sice bude tvrdit, že Porsche 914 byl omyl, že nemělo správný motor, že na něm dělal spíš Volkswagen, že... Ale vsadím se o láhev dobrého vína, že nejvíc to říkají ti, kteří s ním nikdy nejeli! Pravda je totiž taková, že si Porsche 914 moc dobře vede na silnici a má lepší řízení než 911 své doby. A i když není tak rychlá a neumí jezdit bokem, je s ní zábava. Napříč automobilovým trhem jde o jeden z nejlepších základních modelů, který kdy spatřil světlo světa. Vyrobilo se sice jenom okolo tří tisíc aut s plochým šestiválcem, ale každý vám řekne, že ani čtyřválcový dvoulitr není špatný. A já to bezvýhradně potvrzuji - několikrát jsem s ním jezdil. Navíc se 914 vyráběla jako Targa a jízda bez střechy je úžasný zážitek - bez ohledu na to, kolik vlasů máte...

O to víc mě zaujaly tyto dva rendery... Porsche už několikrát naznačovalo, že by si umělo pod modely 718 představit ještě jedno levnější auto a není pochyb o tom, že mateřský koncern Volkswagen by z toho mohl jenom těžit. Vhodných motorů a převodovek má dost, auto by klidně mohlo být sdílené i pod jinou značkou a nadšení zákazníci by konečně měli Porsche, na které by mohli s trochou snahy dosáhnout. Že by si ho nikdo nekupoval? V té souvislosti nutno poznamenat, že původních modelů 914 se v letech 1969 až 1975 vyrobilo bezmála 120 tisíc kusů... O prodeje vážně nemám strach!

Foto: Facebook

Sice to není Targa, ale tvary původní 914 rozhodně nezapře

Skutečným důvodem, proč bejbyporsche (zatím) nedostalo zelenou, není obava o nedostatečný zájem nebo obava o exkluzivitu značky. Za vším je daleko jednodušší argument - Porsche nemá dostatečné výrobní kapacity a na dražších modelech utrží samozřejmě větší marži. Mně se ale myšlenka nové 914 líbí, a to velmi! Kdyby vypadala stejně, jako ten skvost na fotkách, měl bych vážný zájem. A něco mi říká, že bych v tom nebyl sám. Porsche, nechceš s tím něco udělat?!

Reklama

Načítám