Hlavní obsah

Mercedes-Benz v Mnichově vystavuje pět nových elektromobilů

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je ze všech nových elektrických Mercedesů nejsilnější a nejrychlejší

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Limuzína EQS od AMG, elektrické „Géčko“, koncept luxusního SUV od Maybachu, elektrická třída E a sedmimístný rodinný crossover – to je pětice nových elektromobilů, kterou Mercedes-Benz prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Mnichově. Co každý z nich umí a jak daleko jsou od sériové výroby?

Článek

Mercedes-Benz v červenci oznámil, že do roku 2030 bude vyrábět pouze elektrická auta a na právě probíhajícím automobilovém veletrhu IAA Mobility v Mnichově ukazuje, že to myslí vážně. V záři reflektorů totiž představuje 5 nových elektromobilů – od nejluxusnějších modelů až po sedmimístný rodinný crossover. Připravili jsme pro vás přehled všech žhavých novinek na stánku Mercedesu, takže si je můžete prohlédnout pohromadě.

Foto: Mercedes-Benz

Elektrická současnost a budoucnost Mercedesu po směru hodinových ručiček – Concept EQG, AMG EQS, EQE a EQS SUV

Mercedes-AMG EQS

Mercedes-Benz EQS se v letošním roce představil jako vlajková loď elektrických Mercedesů a v dnešních dnech pod září reflektorů mnichovské výstavy debutuje výkonnější verze Mercedes-AMG EQS, která je prvním modelem EQ od sportovní divize AMG a disponuje výrazně větším výkonem než standardní verze.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ má dvojici elektromotorů od AMG se standardním výkonem 649 koní (483 kW) a točivým momentem 949 Nm, ale s aktivovanou funkcí Boost z výbavy AMG Dynamic Plus Package síla vzroste na 751 koní (560 kW) a 1 020 Nm. V tomto nejsilnějším režimu umí EQS od AMG zrychlit na stovku za 3,4 sekundy a jezdit maximální rychlostí 249 kilometrů v hodině.

Mercedes-Benz zatím neuvádí dojezd nejvýkonnějšího EQS, ale standardní verze slibuje dojezd až 770 kilometrů na jedno nabití podle cyklu WLTP a se schopností rychlého nabíjení umí dobít dojezd 300 kilometrů za pouhých 15 minut. Mercedes-AMG EQS se objeví u prodejců začátkem příštího roku.

Mercedes-Benz Concept EQG

Elektrické „Géčko“ je tady! Mercedes-Benz intenzivně pracuje na elektrifikaci všech svých modelů a legendární třída G není výjimkou. Jednou z nejžhavějších mnichovských novinek na stánku Mercedesu je nový Concept EQG, kterým značka představuje připravovaný model EQG a vizi elektrifikovaného géčka.

Mercedes-Benz zatím nezveřejnil více technických informací, ale čistě elektrické EQG s čtveřicí elektromotorů si zachovává typické rysy „špinavého“ Mercedesu G – základem podvozku je žebřinový rám s nezávislým předním zavěšením a tuhou zadní nápravou, exteriérový design je opět jen decentně zmodernizovaný a svítící přední maska jasně říká, že se za ní nenachází spalovací motor.

Automobilka zatím neoznámila datum představení produkčního EQG, ale aktuální Concept EQG údajně není příliš vzdálený od sériového modelu. Mercedes-Benz se navíc snaží předejít zklamání fanoušků géčka a uvádí, že elektrická verze s dvoustupňovou převodovkou projde stejnými testy a zvládne zdolat stejný terén jako všechny předchozí G-Wageny se spalovacími motory.

Mercedes-Maybach EQS SUV

Úplná elektrifikace se nevyhne ani luxusní divizi Maybach a na letošním mnichovském autosalonu se představuje koncept Mercedes-Maybach EQS SUV, ukazující elektrickou budoucnost nejluxusnějších Mercedesů.

Mercedes-Benz EQS SUV podle slov zástupců luxusní divize ukazuje, že nejmodernější technologie elektrických pohonů a charakteristické řemeslné zpracování Maybachů s nádherným přepychovým interiérem se mohou krásně doplňovat. Interiér nejluxusnějšího EQS SUV se pak podle vyjádření návrhářů inspiroval jachtami.

Obyčejnější Mercedes-Benz EQS SUV vstoupí do sériové výroby v příštím roce a produkční verze luxusnější verze od Maybachu se představí později. Mercedes-Benz u obou modelů říká, že zvládnou ujet až 600 kilometrů na jedno nabití.

Mercedes-Benz EQE

Mnichovskou novinkou s trojcípou hvězdou ve znaku je i elektrická třída E – Mercedes-Benz EQE. Kompaktní sedan konkurující elektromobilům, jako jsou Tesla Model S, BMW i4 nebo Audi A6 e-tron, si vypůjčil styling z luxusnějšího sedanu EQS a v interiéru se chlubí volitelnou palubní deskou MBUX Hyperscreen, poprvé představenou rovněž v EQS.

Mercedes-Benz zatím uvedl jedinou motorizaci s označením EQE 350 s akumulátorem s kapacitou 90,6 kWh a standardním elektromotorem na zadní nápravě o 288 koních (215 kW) a 350 newtonmetrech. Později se v nabídce objeví také verze 4Matic s pohonem všech kol. Mercedes-Benz uvádí, že EQE 350 zvládne ujet až 660 kilometrů na jedno nabití podle WLTP a s rychlým nabíjením se dobije z 10 na 80 procent za 31 minut.

Sériová výroba Mercedesu-Benz EQE 350 se podle aktuálních plánů rozběhne v polovině roku 2022.

Mercedes-Benz EQB

Mercedes-Benz na letošním veletrhu IAA Mobility v Mnichově vedle nejnovějších sériových modelů a konceptů nabídl i evropskou premiéru již dříve odhaleného Mercedesu EQB, sedmimístného elektrického sourozence populárního crossoveru GLB.

Základní verze EQB 300 má 225 koní (168 kW) a 390 newtonmetrů, silnější verze EQB 350 má 288 koní (215 kW) a 521 newtonmetrů. V obou výkonových verzích je EQB vybaveno pohonem všech kol 4Matic a lithium-iontovou baterií s kapacitou 66,5 kWh, díky níž ujede až 419 kilometrů na jedno nabití.

Mercedes-Benz EQB zatím nemá oficiální ceník, ale údajně by se základní cena měla pohybovat okolo milionu korun, aby se vyrovnal konkurenčnímu Audi Q4 e-tron a Tesle Model Y.

Reklama

Načítám