Hlavní obsah

Mercedes-Benz třídy E prošel decentním faceliftem

Foto: Mercedes-Benz

Faceliftované „éčko“ bezpečně poznáte podle nových předních a zadních světel. Tedy za předpokladu, že si ještě vybavíte, jak vypadala předtím...

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Současný design Mercedesu sice vypadá uniformně (ostatně kdy nevypadal?), ale rozhodně mu nemůžeme upřít, že stárne se ctí. Současné třídě E bychom jen sotva hádali stáří čtyř let. Mercedes však její věk bedlivě sleduje, a proto přichází s tradičním oživením v půlce životního cyklu, které na první pohled není nijak zásadní, ale přináší řadu příjemných technických vylepšení.

Článek

Musíte být velký znalec Mercedesů, abyste si všimli nových předních světel. Tvarově a světelným podpisem jsou viditelně inspirovaná většími crossovery, ta tenčí zadní zase připomínají elegantní model CLS. Ale určitě to není nic, co by vás na první pohled praštilo do očí. Spolu s mírně upravenými nárazníky, třemi novými barvami laku a širší nabídkou kol jde o velmi jemnou úpravu, která jen potvrzuje nadčasovost současného designového stylu stuttgartské automobilky.

Ani kabina se příliš neproměnila, protože byla skvěle řešená už od začátku – po designové, materiálové, kvalitativní i technologické stránce. Pár změn přesto doznala: na dvou velkých displejích (10,25“ v základu, 12,3“ za příplatek) nově poběží nejnovější generace sofistikovaného infotainmentu MBUX a ovládat ho budete moci (vedle hlasových pokynů a gest) touchpadem (místo dosavadního kolečka) na středovém tunelu nebo tlačítky na novém volantu se čtyřmi rameny a kapacitními senzory ve věnci.

Foto: Mercedes-Benz

Všimněte si nového volantu – už brzy ho uvidíte i ve všech mercedesech

Inovovaná třída E přiváží také chytřejší jízdní asistenty: nouzové brzdění nyní funguje ještě efektivněji, adaptivní tempomat se naučil zpomalovat nejen před dopravou před vámi, ale také na sjezdech z dálnice, před kruhovými objezdy nebo mýtnými branami a systém sledování mrtvých úhlů vás nově varuje před dopravou i při vystupování ze zaparkovaného auta. Vedle toho ve výbavě najdete také automatický parkovací asistent s 360° kamerovým systémem, vedení jízdy v pruhu a další elektronické anděly strážné, které jsou v dnešní době již standardem.

Poslední novinky najdete pod kapotou, kde se vystřídá nabídka až sedmi různých plug-in hybridních pohonů a několika spalovacích jednotek s 48V mild-hybridní technikou. Diesely budou nabízené ve výkonovém rozmezí 160–330 koní, benzinové motory budou začínat na 156 koních a strop bude představovat 612 koní brutální verze E63 AMG (na jejíž představení ve faceliftované podobě si ještě pár týdnů počkáme).

Pokud je to na vás už moc, AMG vám nabídne i méně divokou verzi E53 s mild-hybridním přeplňovaným šestiválcem s výkonem 457 koní (jeho pohon všech kol má nově driftovací režim) – i ta zvládne stovku za pouhých 4,5 sekundy. Pokud máte místo rychlosti rádi spíš terén (ale přesto nechcete SUV), můžete sáhnout po soft-roadové verzi All-Terrain (pouze v karosářské verzi kombi).

Mercedes třídy E má prostě něco pro každého a po faceliftu je ještě atraktivnější a technologicky drží krok s konkurencí. Možná pořád vypadá jako byznysový oblek, ale je to oblek, který je ušitý se vší pečlivostí z těch nejlepších látek a naprosto dokonale vám padne. Mercedes je prostě pořád svůj, a tak je to správně.

Reklama

Načítám