Hlavní obsah

Mercedes-Benz SL 73 AMG může trhnout aukční rekord

Foto: RM Sotheby's

Mercedes-Benz SL 73 AMG

Do říjnové aukce u RM Sotheby's míří i extrémně vzácný Mercedes-Benz SL generace R129. Jde totiž o sportovní model AMG SL 73, který byl vyroben jen v několika desítkách exemplářů. Přitom papírově jde o skvělé auto s výborným motorem, který si našel cestu i do Pagani Zonda

Článek

Sice bychom to neměli dělat, ale i v naší branži občas trpíte předsudky vůči některým autům. Třeba takový Mercedes-Benz SL generace R129, kterému každý přezdívá žehlička, to je přece auto pro páprdy. Alespoň to jsem si myslel, dokud jsem neměl možnost jednu vyzkoušet. Byl to sice základní model SL320, ale jízdou mne nadchl. I když, pokud se zeptáte mé ženy, tak prý už také páprdovatím.

Ostré verze od AMG ale pro páprdy nebyly. A na úplném vrcholu potravního řetězce byste našli tohle – SL 73 AMG, jednu z nejvzácnějších variant generace SL. Mezi roky 1997 až 2001 jich totiž vzniklo jen mezi 40 až 50 kusy (zdroje se různí a panují nejasnosti, někdy se do počtu započítává ještě vzácnější SL 70). Pokud byste si nějaký kupovali, můžete si být jisti návratností své investice a vlastně i jejího zhodnocení.

Foto: RM Sotheby's

Výborný dvanáctiválec M120

A pokud máte trochu peněz a nevíte co s nimi, můžete do jedné takové pojízdné radosti investovat. Na prodej je totiž exemplář z roku 1999 (tedy už po modernizaci). Jako nový se prodal kdysi v Japonsku a stále má „na budíku“ najeto pouze 35 tisíc kilometrů.

Při výrobě AMG vzalo šestilitrový vidlicový dvanáctiválec M120 a převrtalo jej na 7,3 litru. Jak už mají ve zvyku, pohráli si s několika dalšími věcmi a dosáhli na 525 koní a 750 Nm. A ano, je to právě ten motor, který si našel cestu i do Pagani Zonda, jak někteří z vás správně tuší. Dost možná má ale v Mercedesu o něco stylovější obal. A i když SL není žádný supersport, dokáže upalovat až 322 km/h. Omezovač na 250 km/h byl totiž odstraněn. Na stovce jste v jednom z nejpohodlnějších kabrioletů za 4,6 sekundy.

Foto: RM Sotheby's

Pohodlný a luxusní interiér je samozřejmostí

AMG ale nikdy nekončilo jen s motorem. I tohle SL má oproti běžné verzi upravené brzdy a aktivní podvozek. Zvenčí jsou ale zásahy ladičské firmy dost nenápadné. Bodykit AMG je na první pohled takřka nerozpoznatelný a spíše si všimnete klasických pětipaprskových kol nebo dvou koncovek výfuku. Uvnitř je černé kožené čalounění a sedadla mají lepší ergonomické tvarování.

Uvidíme, za kolik se nakonec tahle nabroušená žehlička prodá. Málo to jistě nebude, jde o vzácný kousek, který byl drahý už jako nový. Těžko říct, na kolik se 24. října vyšplhá v aukci u RM Sotheby’s.

Reklama

Načítám