Hlavní obsah

Mercedes-Benz GLB 200 d 4Matic – Pro rodinu udělá všechno

Foto: Jiří Čermák

Nejnovější přírůstek početného stáda stáje Mercedes je kompaktní SUV, jehož hlavním úkolem je plnění rodinných povinností. Proto je překvapivě prostorný, ukrývá řadu chytrých nápadů a vejde se do něj až sedm pasažérů. Navíc je za docela rozumné peníze. Má vůbec nějakou chybu?

Článek

Nebojte, Mercedes GLB vypadá naživo lépe než na fotkách. Z obrázků se totiž zdá, že je lehce disproporční: jeho hranatá karoserie jako by měla trochu moc velkou masku a malá světla, trochu moc dlouhý rozvor a nízkou stavbu, trochu moc vysoké boky a malou plochu skel… Prostě na něm něco nesedí. Ale naživo jeho tvary fungují a GLB vypadá pohledně, zvlášť v tomhle nádherném modrém laku Galaxy (za příplatek 23 tisíc korun).

Foto: Jiří Čermák

Když zkombinujete SUV a MPV, nemusí to na pohled dopadnout úplně nejlépe

A to je hodně důležité, protože přitažlivý design je klíčovým prodejním aspektem všech SUV. Zvlášť těch rodinných, které si čím dál častěji kupují zasloužilí otcové místo dosavadních MPV, protože si nechtějí připadat tak nudní, jak ve skutečnosti jsou. Naštěstí design není jediný důvod, proč byste si měli koupit nový Mercedes GLB.

Jeho další velkou předností je prostorný interiér – vpředu si snadno uděláte pohodlí, nad hlavou je místo i pro klobouk, zadní lavice je dělená 40:20:40 a posuvná o 140 mm (ale pouze v poměru 60:40), kufr pak má objem 570 litrů (při posunutí zadní lavice dokonce až 760 litrů), respektive 500 litrů s třetí řadou sedadel (po vyklopení však zbude jen 130 litrů). Ano, tohle kompaktní auto (zdání však klame – na délku měří totiž skoro jako Kodiaq, rozvor má dokonce delší) uveze až sedm pasažérů, ačkoliv dvojice ve třetí řady by měla být spíše menšího vzrůstu (Mercedes tvrdí nejlépe do 168 cm).

Své rodinné předpoklady tak GLB nezapře, ale stále zůstává v jádru SUV – má solidní světlou výšku 200 mm, ve standardní výbavě má terénní paket (zahrnuje režim off-road upravující funkce ABS a ESP nebo také asistent pro jízdu ze svahu) a můžete ho mít s chytrým pohonem všech kol 4Matic, takže se s ním nemusíte bát sjet z asfaltu na nezpevněné cesty. Důležitější pro většinu zákazníků však asi bude, že hravě zdolá tramvajové pásy a zaparkuje až u obrubníku, aniž byste odřeli nárazník.

Pod kapotou můžete mít hned sedm různých benzinových a dieselových čtyřválců (s výkonem mezi 116 a 306 koni) kombinovaných s dvouspojkovým automatem (se sedmi či osmi stupni) a pohonem předních nebo všech kol, ale většina zákazníků pravděpodobně sáhne po osvědčeném turbodieselovém dvoulitru 200 d s výkonem 150 koní, který nabízí nejlepší poměr výkonu a ceny.

Foto: Jiří Čermák

Ideální motorizace: dostatečný zátah a skvělý poměr cena/výkon

A věru s ním nešlápnete vedle, protože je to příjemný motor – tichý (při konstantní jízdě o něm skoro ani nevíte), kultivovaný (v nízkých otáčkách neduní a hladce se vytáčí), silný (320 Nm zátahu stačí i na plně obsazené auto), a přitom úsporný (dá se jezdit za 6-7 litrů). S osmistupňovým automatem spolupracuje ukázkově, změnu převodů prakticky nezaregistrujete. Nic víc vážně nebudete potřebovat.

Kabinu už důvěrně známe z dalších kompaktních Mercedesů třídy A a GLA – vypadá vkusně, působí kvalitně, je promyšleně ergonomická a vybavená víc než dostatečně. Infotainmentu MBUX na dvou displejích se bát nemusíte, brzy si na něj zvyknete – funguje intuitivně, hýbe se rychle a pracuje se s ním efektivně. To by ostatně mělo být u prémiových systémů standardem.

Mercedes GLB tak dokázal přesvědčit o svých kvalitách, jde o povedenou kombinaci módního SUV a prostorného a funkčního MPV, které je pohodlné na silnici, ale nebojí se z ní sjet do terénu. Perfektní kombinace pro multifunkční rodinné auto moderní doby. Teď už jde tedy jen o to, jestli se vám líbí. A nebojte, naživo vypadá vážně lépe než na fotkách.

Ceník Mercedesu GLB začíná na částce 880 880 Kč za benzinový GLB 180, respektive 930 490 Kč za dieselový GLB 180 d, končí pak u 1 353 990 Kč za nabroušený AMG GLB 35 4Matic. Rozumně vybavený GLB 200 d 4Matic (jako byl náš testovací vůz) vyjde na cca 1,1 milionu Kč, což je v rámci třídy slušná nabídka.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbodiesel, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 950 cm3
Výkon110 kW (150 k) při 3 400 ot./min.
Točivý moment320 Nm při 1 400 - 3 200 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 8 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 735 kg
Akcelerace 0-100 km/h9,3 s
Maximální rychlost201 km/h
Spotřeba (kombinace)5,0 l/100 km
Objem palivové nádrže60 l
Kola a pneumatiky215/65 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 634/1 834/1 658 mm
Rozvor2 829 mm
Objem zavazadlového prostoru570 litrů

Reklama

Načítám