Hlavní obsah

Mercedes-Benz E 400 d 4MATIC All-Terrain – Elegantní řešení

Foto: Jakub Deml

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

SUV vážně nepotřebujete, věřte nám. Tenhle zvýšený kombík od Mercedesu zastane totiž všechnu jeho práce daleko snáz a elegantněji, s výkonným šestiválcovým dieselem hravě zvládá dálniční přelety, a dokonce se nebojí ani terénu. Je to prostě dokonalý všeuměl!

Článek

Statistika praví, že 83 % majitelů nikdy nevzalo svá SUV a crossovery do náročnějšího terénu, než je polní cesta nebo rozmoklá louka. Ehm, tedy tohle konkrétní číslo jsem si vycucal z palce, ale bude nejspíš velmi blízké realitě. Copak jste někdy viděli třeba GLE s blátem až na střeše? Tak vidíte. Pokud však přesto chcete velké a praktické auto s dobrodružnějším duchem, má pro vás Mercedes v nabídce jedno velmi elegantní řešení.

Jde o soft-roadovou variantu oblíbeného kombi třídy E pojmenovanou All-Terrain. Ta má oproti běžnému kombi o 14 mm vyšší profil pneumatik a standardně dodávaný vzduchový podvozek zvýšený o 15 mm, přičemž dalších 20 mm můžete přifouknout vzduchovými měchy podvozku pro jízdu v náročném terénu a v nízké rychlosti (do 35 km/h). Celkem tak máte v terénu k dispozici 156 mm světlé výšky, což není nijak oslnivé číslo (SUV mívají alespoň 200 mm), ale pro většinu situací dostačuje. O zbytek se postará pohon všech kol 4MATIC, rozdělující točivý moment v poměru 45:55 a doplněný přibrzďováním protáčejících se kol.

Foto: Jakub Deml

Při běžné jízdě má All-Terrain světlou výšku 136 mm (o 29 mm vyšší než běžné kombi), v terénu ji můžete zvýšit až na 156 mm. Not great, not terrible

Tohle však pro třídu E All-Terrain není žádná novinka, loňský facelift se zaměřil na jiná místa – uhladil vnější design (hlavně oba nárazníky a LED světla vpředu i vzadu, novinkou pro All-Terrain je kapota s vybouleninami), v kabině se kromě upravených dekorů a čalounění usídlil především nový volant a na středovém tunelu nový trackpad nahradil dřívější otáčecí kolečko.

Foto: Jakub Deml

Kabina třídy E je skutečně výjimečné prostředí

Zmíněným trackpadem a dotykovými plochami na volantu (a také hlasem) ovládáte infotainment zcela nové generace MBUX běžící na dvou propojených displejích (v základu s úhlopříčkou 10,2“, za příplatek 12,3“). Ten přináší mnohem širší možnosti online služeb a mobilní konektivity, a díky implementaci rozšířené reality výrazně usnadňuje navigaci – na středovém displeji vám kromě mapky s trasou zobrazuje v klíčových momentech i obraz přední kamery a do něj promítá pokyny navigace, abyste využili skutečně tu správnou odbočku nebo výjezd z kruhového objezdu.

Důležitější ale je, že kabina třídy E i v terénní variantě přináší ten nejvyšší možný komfort – absolutní pohodlí sezení (systém MBUX vám na základě vašich tělesných parametrů nastaví ideální pozici za volantem, kterou si pak už jen drobně přizpůsobíte – snad vás to odnaučí při řízení ležet a podobné nešvary), příjemné materiály na pohled i dotek všude kolem, špičkové zpracování, skvělý výhled a ničím nerušený řidičský zážitek (pokud se tedy nezkusíte za jízdy ponořit do hlubin infotainmentu, protože v nich se nezkušený digitální plavec může snadno a rychle utopit).

S tím souvisí i dokonalý jízdní komfort, vzduchový podvozek totiž brilantně vyhlazuje všechny možné nerovnosti asfaltu a pluje jako létající koberec nejen po českých tankodromech, ale klidně i po hrbolatých polních cestách. Vážně, pohodlnějším autem jsem už dlouho nejel!

Foto: Jakub Deml

Pohon všech čtyř kol je nutností v terénu, ale zajistí také dostatečnou trakci na mokré nebo zasněžené silnici

Pod kapotou verze All-Terrain můžete mít řadové dvoulitrové čtyřválce (benzinový E 200 s výkonem 197 koní nebo naftový E 220 d se 194 koni) nebo třílitrové šestiválce (benzinový E 450 disponující silou 367 koní nebo naftový E 400 d s výkonem 330 koní). Rozum vám bude radit levnější čtyřválec, ale srdce bude našeptávat šestiválec, tak udělejte kompromis a pořiďte si naftový šestiválec E400d.

Foto: Jakub Deml

V rámci modernizace třída E přezbrojila z vidlicových šestiválců na řadové šestiválce

Třída v rámci modernizace přezbrojila z vidlicových šestiválců na řadové a pro turbodiesel to znamená výrazné posílení o 72 koní a 80 Nm. Nyní tak disponuje mohutným zátahem zajišťujícím velmi solidní dynamiku, přitom je stále ukázkově vychovaný (jen si tak tiše vrní a pod plynem distingovaně zabručí) a má poměrně skromný apetit (pohodlně se vejdete do 8 litrů, i když plynový pedál nebudete přímo šetřit).

Třída E ve variantě All-Terrain tak není jen nejvšestrannějším autem v nabídce Mercedesu, ale patří i k tomu nejpohodlnějšímu, co jezdí po silnici a nepotřebujete k němu vlastního šoféra. Nabízí prostor a variabilitu SUV, přitom netrpí jeho neduhy v podobě těžkopádné jízdy a vyšší spotřeby. Vážně nepotřebujete SUV, potřebujete tohle auto!

Zatímco nejlevnější kombi třídy E (E 200 d) pořídíte již za 1 355 200 Kč, za nejlevnější All-Terrain (E 220 d) dáte 1 530 650 Kč a vrcholné provedení E400 d stojí rovnou 2 014 650 Kč. A to jsme ještě nezačali s příplatkovými položkami. Jenže když chcete to nejlepší…

Technické údaje
Motorřadový šestiválec, turbodiesel, uložení vpředu podél
Zdvihový objem2 925 cm3
Výkon243 kW (330 k) při 3 600 - 4 200 ot./min.
Točivý moment700 Nm při 1 200 - 3 200 ot./min.
Převodovkaautomatická, devět stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 060 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,4 s
Maximální rychlost250 km/h
Spotřeba (kombinace)7,2 l/100 km
Objem palivové nádrže66 l
Kola a pneumatiky245/45 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 947/1 861/1 497 mm
Rozvor2 939 mm
Objem zavazadlového prostoru670 l

Reklama

Načítám