Hlavní obsah

Mercedes-AMG představil na okruhy zaměřenou verzi GT R Pro

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT R si ve verzi Pro vylepšil čas na Ringu o 6 sekund!

Supersportovní Mercedes-AMG GT se po pěti letech na trhu dočkal decentního faceliftu zvenku i zevnitř. Většina lidí si změn nejspíš ani nevšimne, ale proč taky opravovat, co není rozbité? Zajímavější je, že na vrcholu GT řady bude nově okruhově zaměřená verze GT R Pro.

Článek

Supersportovní Mercedes-AMG GT je pěkný drsňák – předek sice drží zakousnutý do asfaltu, ale zadní kola roztáčená 510 rozdivočelými turbokoni mají často svou hlavu. GT prostě je takový hodně sofistikovaný, ale pořád trochu svéhlavý muscle car. Když AMG představilo přiostřenou 585koňovou verzi R s nepřehlédnutelným zeleným lakem, báli se všichni nejhoršího…

Foto: Mercedes-AMG

Okruhově zaměřené GT R Pro je v Zeleném pekle jako doma

Ve skutečnosti se řídila daleko lépe a měla vyváženější a poslušnější podvozek. I proto s ní dokázali v Zeleném pekle zajet skvělý čas 7:10,92 min. Teď je tu však její další evoluce, verze GT R Pro, která obkrouží Ring o 6 sekundy rychleji! Maron Engel, tovární pilot AMG GT3, s ní zajel vynikajících 7:04,632 min (což je pořád o osm sekundy pomalejší čas než 911 GT3 RS). Ten značný rozdíl však není daný vyšším výkonem – GT Pro má stejných 585 koní a 700 Nm jako GT R. Změny se odehrávaly jinde.

Předně je tu nový podvozek s nastavitelnými coilover tlumiči a upravené uložení zadních dvojitých lichoběžníků (unibaly nejsou jen dole, ale i nahoře) má zlepšit odezvu na pokyny řidiče, vpředu byla instalována dodatečná nastavitelná karbonová výztuha a vzadu ocelová, které mají auto ještě víc zpevnit. Verze Pro má také karbon-keramické brzdy už v základu, ještě lehčí kovaná pětipaprsková kola v exkluzivní titanové šedé a kupu lehkých karbonových dílů (Carbon paket I a II v základu), jako třeba kryty zrcátek, zadní křídlo, difuzor a střecha.

Posledním dílkem skládačky je upravená aerodynamika – všimněte si těch malých křidélek na bocích předního nárazníku a rozšířeného zadního difuzoru, nové průduchy v předních náraznících snižují vztlak na přední nápravě a na zadním křídle je nová Gurneyho klapka zlepšující přítlak. Takhle drobné změny dokáží udělat 6 sekund na Ringu! Masakr. Většina majitelů GT R Pro si určitě připlatí ještě za okruhový balíček, který obsahuje bezpečnostní klec, čtyřbodové pásy a hasicí přístroj, které by se při brousení okruhů mohly někdy hodit.

Drobných změn se dočkala celá řada GT modelů (základní 476koňové GT, 522koňové GT S a GT C s 557 koni) ve verzi kupé i roadster. Zvenku si všimnete asi jen jiných LED pruhů denního svícení v předních světlometech, které více připomínají AMG GT 4Door, a nových 10paprskových kovaných kol.

Uvnitř je nová digitální palubka (12,3palcový displej) doplněná 10,25palcovým infotainmentem jako součást standardní výbavy. Upravený byl i volant – dole je zploštělý, má galvanizovaná pádla řazení, trackpady na ovládání palubních systémů a integrovaný přepínač jízdních režimů (jak je dnes v módě). Čalouněný může být luxusní kůží Nappa, ale my bychom vám spíš doporučili Alcantaru, která lépe saje pot a bude se vám pevněji držet v rukách, až budete krotit rozdováděnou zadní nápravu. Příjemnou zábavu přejeme!

Reklama

Související témata:
Načítám