Hlavní obsah

McLaren 600LT má po posilovně u Hennesseyho 1 000 koní

Foto: Hennessey Performance Engineering

Jak jede tohle kompaktní auto, když ho posílí z 600 rovnou na 1 000 koní? Ani si to neumíme představit!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Začalo to jako technické cvičení a skončilo to kapesní střelou s brutálním výkonem! U Hennesseyho se tyhle věci zvrhnou velmi často – tentokrát se zase rozhodli přifouknout už tak dost rychlému autu rovnou tisícovkou koní, které udělají z perfektně vyváženého ostrého supersportu absolutní monstrum. Troufli byste si ho krotit?

Článek

McLaren 600LT je se svými sériovými 600 koni pekelně rychlým autem – díky nízké hmotnosti pouhých 1 247 kilo se může pochlubit fantastickým poměrem 481 koní na tunu, takže na stovku vystřelí za 2,9 sekundy, na dvoustovku za 8,2 sekundy a jede až 328 km/h! Navíc je naladěný na dokonalou ovladatelnost a intenzivní zážitek z jízdy, takže se s ním vážně nebudete nudit. Je to prostě perfektně sladěné auto – ostatně proto si ho John Hennessey pořídil.

Foto: Hennessey Performance Engineering

McLaren 600LT je jeden z nejlepších supersportů současnosti už v sériové verzi

„Koupil jsem si svůj 600LT ze stejného důvodu, jako jsem si pořídil nový Ford GT,“ vysvětluje John, „abych dal svému týmu měřítko pro vývoj našeho Venomu F5.“ Chystaný speciál Venom F5 je budoucí rychlostní rekordman, kterého u Hennesseyho staví – s výkonem 1 600 koní chtějí pokořit 480 km/h a vysmát se tak Bugatti i Koenigseggu. Ke srovnání při vývoji jízdních vlastností si vybrali 600LT, nejnovější ostrý McLaren, protože podle Johna „McLaren v tuto chvíli vyrábí ty nejlepší supersporty na světě“. U Hennesseyho přesto došli k názoru, že mu něco málo chybí…

„Původně jsme 600LT nechtěli upravovat,“ pokračuje ve výkladu John, „ale pak jsme zjistili, že je tak dobrý, že by klidně snesl víc výkonu.“ Což pro zkušené úpravce firmy Hennessey není nic nového – tak k němu nabídnou hned tři úrovně ladění. Základní 710koňová verze srazí čas stovky o tři desetiny sekundy (2,6 s), střední má 810 koní a na stovku se rozjede za 2,4 sekundy a nejsilnější HPE1000 s výkonem 1 000 koní smázne stovku za balistických 2,1 sekundy a čtvrtmíli za 9,6 sekundy s cílovou rychlostí přes 250 km/h!

Aby z twin-turbo 3,8 V8 dostali tak ohromnou porci výkonu, museli mu vyměnit turba za větší, instalovat větší mezichladiče stlačeného vzduchu, zlepšit dýchání motoru od sání až po výfuk a přeprogramovat ECU. Navíc ještě posílili převodovku, aby ji těch 1 170 Nm neroztrhalo na kousky. Uf! Vzhledem k tomu, jak se všichni rozplývají nad chováním a rychlostí standardního 600LT, ani si nedokážeme představit, jaká raketa bude Hennesseyho 1000koňová verze. Ale moc rádi bychom to zažili…

Reklama

Načítám