Hlavní obsah

Ženeva 2019: Luxusní BMW řady 7 se dočkalo super verze od Alpiny

Foto: Alpina

BMW Alpina B7

13. 2. 2019

Stejně, jako jsme se před pár týdny dočkali modernizace vlajkové lodi značky BMW, řady 7, je logické, že světlo světa spatřila také její upravená verze. Ovšem nečekejte nějaký aftermarketový tuning. Do parády si tuhle báječnou limuzínu vzala tovární divize jménem Alpina.

Článek

BMW řady 7 je odjakživa synonymem luxusu a toho nej, co BMW umí nabídnout. Ať už šlo o první generace, které jsou dnes mimochodem velmi žádaným zbožím na poli veteránů a youngtimerů, nebo o tu novou, po které jistě se slinou v koutku pokukují úspěšní obchodníci. Ačkoliv bychom si mysleli, že nic víc, než sedmá generace, ideálně s V12 pod kapotou, je prostě top možností k tomu, aby si úspěšný náruživec udělal automobilovou radost, Alpina nás vyvedla z omylu. Jak už to tak u tohoto továrního úpravce BMW bývá, ukázal nám, že „sedmička“ může být ještě lepší.

Seznamte se tedy s BMW Alpina B7, které si ponechalo v masce ty obrovské ledvinky, na které část ctitelů značky s vrtulí ve znaku hodně nadává a část tvrdí, že je jejich přítomnost ku prospěchu věci. Krom toho ale Alpina předělala oba nárazníky, přidala zadní spoiler, ale také vyměnila celé výfukové potrubí, nově vyrobené z titanu, které nabídne hned čtveřici koncovek. Mimochodem, je dobré vědět, že nový výfuk je nejen lehčí, ale hlavně funkční. Snižuje totiž zpětný tlak.

Hodně zajímavé je to i v interiéru, který svým zpracováním tak trochu připomíná interiéry vozů značky Rolls-Royce. No, není se co divit, když BMW i Rolls-Royce patří do jedné rodiny. Posádka si bude užívat čalounění tou nejjemnější kůží Nappa, obložení z pravého dřeva nebo, v případě zájmu, zadní sedadla upravená do dvou samostatných a zatraceně pohodlných sedadel. Ovšem, nenechte se zmást. BMW řady 7 je sice svým způsobem určeno hlavně pro posádku na zadních sedadlech, ale Alpina myslí i na řidiče. Ten dostane do ruky sportovní volant, a hlavně velkou parádu pod kapotou.

Možná pro vás bude překvapením, že i tento facelift si pod opravdu rozměrnou kapotou ponechal dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru. Jeho výkon, přenášený samozřejmě přes automatickou převodovku na všechna čtyři kola, je 608 koní a točivý moment 800 Nm. To jsou sice sériové hodnoty, ale nezoufejte! Alpina totiž přepracovala reakce převodovky, a hlavně odezvu pohonu všech kol, díky čemuž umí z 0 na 100 km/h zrychlit za 3,6 sekund. A to je nějaký fofr na tak velký kus auta! Ostatně jak zrychlení, tak nejvyšší možná rychlost, která je 330 km/h, řadí tohle auto do řad supersportů, přičemž některé možná i strčí do kapsy.

A to nejen výkonem, Alpina totiž s těmito hodnotami pracovala až do úplného konce, takže přepracovala i brzdný systém, který je mnohem výkonnější. Ačkoliv si myslíme, že u takového auta je hodnota spotřeby zcela bezvýznamná, úpravce tvrdí, že průměrně s ním budete jezdit pod 12 litrů. No, moc tomu sice nevěříme, ale bylo by to hezké. Ovšem, kdo by se s možností takového zrychlení držel v průměru, že. Pokud tuhle definici luxusu chcete vidět naživo, vyrazte do Ženevy na autosalon.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama