Hlavní obsah

Lincoln Continental je zpět i se sebevražednými dveřmi

Foto: Lincoln

Lincoln Continental 80th Anniversary

Lincoln slaví osmdesáté narozeniny a v rámci toho představil zbrusu nový Continental. Protože si ale takové výročí zaslouží něco opravdu speciálního, přijíždí tato dnes již legenda ve speciální edici 80th Anniversary. Jde o prodlouženou verzi, která spatří světlo světa jen v omezené sérii.

Článek

Když se řekne Lincoln, většina si jistě okamžitě vybaví model Continetal. Odjakživa s ním jezdí celebrity, politici, ale bohatí podnikatelé, a to jak v reálném světě, tak na filmových plátnech hollywoodských trháků. A právě tento model letos slaví osmdesáté narozeniny, což si žádá něco speciálního. Proto Lincoln do světa vypustil omezenou sérii s názvem Lincoln Continental 80th Anniversary, která spatří světlo světa jen v počtu 80 kusů.

Krom toho, že tento speciální Continental dostal o 150 mm prodloužený rozvor, je také vybaven takzvanými sebevražednými dveřmi. Z fotek snadno pochopíte, jak fungují, ale ve zkratce vlastně naopak, než jsme zvyklí. Přední dveře se otevírají sice normálně (nicméně nemusí, záleží na modelu), ale ty zadní opačným směrem. Uchycení mají tedy vzadu, za hlavami cestujících na zadních sedadlech. Důvod, proč se jim říká sebevražedné, je ten, že dříve měla auta měkkou karoserii, která se hodně kroutila. Často se stávalo, že v důsledku toho dveře nevydržely zavřené a samy se za jízdy pootevřely. Protože ale byly uchycené proti směru jízdy, vzduch proudící kolem auta je prudce otevřel a posádka mohla vypadnout z vozu ven. V případě Lincolnu je otevírání i zavírání dveří samozřejmě bezpečné, ale taky elektrické, takže se posádka nemusí namáhat s natahováním po klice. Mimochodem fenoménu a historii sebevražedných dveří se budeme podrobněji  věnovat v samostatném článku.

Na pohodlí a luxus se hraje i uvnitř. Nejlépe se bude cítit posádka na zadních sedadlech, kde má k dispozici pohodlná, jemnou kůží čalouněná sedadla. Samozřejmě s funkcí masáže, s vyhříváním a odvětráváním. Krom toho Lincoln přidal také bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, výklopné stolky, držáky tabletů a nechybí ani systém potlačování hluku z venku a drahý audiosystém s 19 reproduktory.

Ačkoliv to posádku na zadních sedadlech asi zajímat nebude, přidáme pár technických údajů. Limuzína je velká a těžká, čemuž muselo být uzpůsobeno i pohonné ústrojí. Pod kapotou je proto ukryta V6 o objemu 3 litrů, která pracuje s dvojicí turbodmychadel. Výkon je 406 koní a točivý moment 542 Nm. Celkem zajímavá limuzína, kterou si celkem živě umíme představit třeba ve flotile Donalda Trumpa. Mimochodem, politici či obchodníci v Evropě mají smůlu. Limuzína je určena jen pro americký trh. Na starém kontinentu si holt musí vystačit s limuzínami od Rolls-Royce…

Reklama

Související témata:
Načítám