Hlavní obsah

Lidový sporťák pro masy? Ostrý žigulík má namířeno do Česka

Foto: Lada

Konečně pěkný žigulík

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lada Granta je přímým nástupcem legendárního žigulíku a zároveň i jedním z nejlépe prodávaných osobních automobilů v Rusku. Kromě standardních variant si můžete pořídit i jednu sportovní kreaci nazvanou Drive Active, která nabídne oproti sérii několik podstatných změn. A co víc, tohle auto si můžete za zajímavou cenu objednat také v Česku.

Článek

Přímý nástupce legendárního žigulíku Lada Granta prošel vloni decentním faceliftem a představil se také v řidičsky atraktivní variantě Drive Active, na které spolupracovali členové mezinárodního závodního týmu značky.

Už na první pohled je jasné, že jde o něco speciálního. Vylepšené aerodynamické nárazníky a spoilery se testovaly ve větrném tunelu, aby auto ještě ladněji klouzalo vzduchem.

Foto: Lada

Vůz byl vyvíjen ve spolupráci s mezinárodním závodním týmem Lady

Vůz má v sobě 28 unikátních komponentů a to včetně vzpěr zavěšení, předních i zadních pružin a tlumičů, což má za následek lepší ovladatelnost při dynamické jízdě.

Foto: Lada

Vzadu najdete ozdobnou koncovku výfuku

Pohonnou jednotkou je čtyřválcový šestnáctiventilový motor o objemu 1,6 litru, který poskytne výkon 106 koní při 5 800 otáčkách za minutu. Točivý moment až 148 Nm přenáší na přední nápravu pětirychlostní manuální převodovka, nebo robotická samočinná převodovka. Mechanické řazení bylo vyvinuto ve spolupráci s německými inženýry, a podle výrobce tak dosahuje úrovně evropského standardu.

Foto: Lada

Interiér je naladěný do černo-červené kombinace

Automat nabídne ještě manuální režim a tři jízdní profily – městský, kde převodovka řadí pomaleji, sněžný, který redukuje příval síly při rozjezdu na kluzkém povrchu, a sportovní, kde počítače řadí až v nejvyšších otáčkách a zajistí dynamický start.

Foto: Lada

Na voze je 28 unikátních komponentů

Maximální rychlost je pak 184 kilometrů za hodinu. Verze s manuálem zrychlí z nuly na sto za 10,2 vteřiny, zatímco robotická varianta potřebuje rovných 12 vteřin. V obou případech vozidlo spotřebuje 6,5 litru benzinu s minimálním oktanovým číslem 95 na sto kilometrů, přičemž obouvá 15 palcové lité disky s pneumatikami o rozměru 185/55.

Foto: Lada

Lada Granta Drive Active je nejsportovnější verzí modelové řady

V rámci interiéru se můžete těšit na černo-červené provedení, dva airbagy, denní svícení, nouzový systém volání ERA-Glonass (alternativa evropského e-Callu), palubní počítač, kožený volant a hlavici řadicí páky s červeným prošíváním, dodatečné odhlučnění, vyhřívaná sedadla, klimatizaci a audiosystém na CD i USB.

Foto: Lada

Denní svícení je integrované v hlavních světlometech

Ladu Granta Drive Active můžete mít v osmi barevných provedeních a na ruském trhu vyjde vůz na 640 900 rublů (233 000 Kč), respektive na 665 900 rublů (242 000 Kč) v případě verze s robotickou převodovkou. V Česku pak auto bude stát vzhledem k vyšším exportním cenám, dovozu, clu a individuální homologaci okolo 311 000 Kč bez daně, tedy 376 310 Kč s DPH.

Reklama

Načítám