Hlavní obsah

Land Rover oprášil Discovery: Slibuje lepší vzduch i náramek

Foto: Land Rover

Třetí generace modelu Land Rover Discovery ser vyrábí od roku 2017, nyní tak nastal na facelift. Ten přináší zejména novou architekturu v interiéru a rovněž upravené motory.

Článek

Vnější vzhled se moc nezměnil, všimnout si ovšem lze nových diodových světlometů a koncových svítilen. Land Rover trochu upravil přední nárazník a přibyl výbavový stupeň R-Dynamic, který tomuto pěti- nebo sedmimístnému SUV přinese sportovnější šmrnc.

Uvnitř se pak v duchu ostatních soudobých Land Roverů změnil zejména infotainment. Nalezneme zde provedení Pivi Pro, které má o skoro polovinu větší dotykový displej, nyní tak má HD obrazovka velikost 11,4 palce. Kromě nové grafiky jsou zde také nové funkce, například stále populárnější stahování aktualizací přes internet.

Uvnitř čeká posádku čistší vzduch – Systém Cabin Air Ionisation s filtrací standardu PM2.5 monitoruje jeho kvalitu a odstraňuje škodliviny. Novinkou jsou také výdechy ventilace pro druhou řadu sedadel, poprvé jsou na středové konzoli, nikoliv na B sloupcích.

Nová je také druhá generace náramku Activity Key s dotykovou obrazovkou. Je to skvělá věc, kterou si můžete vzít místo klasického klíče, třeba když si půjdete zaplavat do přírody. Náramek dokáže automobil nejenom uzamknout či odemknout, ale též nastartovat.

Velkou novinou pro omlazené Discovery jsou dva nové benzinové motory z řady Ingenium (P300 a P360), které používá již Defender, Evoque a Discovery Sport. Automobilka nešla cestou Jaguaru, který pro své SUV modely začal nabízet tříválce. Tady jsou ze čtyř nabízených motorů tři šestiválcové a všechny krom základního čtyřválce nabízejí mild-hybridní technologii.

Základem je dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 221 kW (300 koní) s maximálním točivým momentem 400 newtonmetrů (1 500 až 4 500 otáček). Druhý z nabízených zážehových motorů je třílitrový šestiválec, který na všechna čtyři kola posílá 500 Nm (1 750 až 5 000 otáček) a jeho výkon činí 265 kW / 360 koní.

Dieselové motorizace jsou rovněž dvě a zahrnují v obou případech třílitrové šestiválce s 48V mild-hybridní technologií. Slabší D250 má 183 KW (249 k) a 570 Nm točivého momentu (1 250 až 2 250 otáček). Silnější provedení D300 pak nabídne rovných 300 koní (221 kW) a 650 Nm (1 500 až 2 500 otáček).

V prodeji ještě letos

Všechny čtyři motorizace mají pohon 4x4 a jak je pro vozy s logem Land Rover typické, jsou v terénu výrazně schopnější, než je v kategorii SUV běžné. Skvělé jsou také možnosti pro tahání přívěsu – omlazené Discovery zvládne až 3,5 tunový přívěs.

Předpokládá se, že se nové „Disco“ začne prodávat ještě koncem letošního roku. Vyrábí se nejenom v britském závodě v Solihull a v Nitře, kde britská automobilka působí od roku 2018. Nejlevnější Discovery stávající generace stojí 1 587 000 korun. V Česku zamíří do prodeje výbavové stupně S, SE, HSE a ve sportovní verzi R-Dynamic.

Reklama

Související témata:
Načítám