Hlavní obsah

Lamborghini a Bertone stvořily MPV s motorem V12 z Countache

Foto: Bertone

Bertone Genesis je koncept rodinné rakety pro náročné s motorem V12

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Koncem 80. let spatřil turínský autosalon něco nevídaného. Šlo o koncept praktického rodinného auta s prvky typickými pro Lamborghini a motorem V12 ze supersportu Countach. Monstrózní dvanáctiválec však není jediná famózní věc na tomto zapomenutém prototypu. Co ještě vůz nabídl a proč vůbec vznikl?

Článek

Rodinná MPV jsou až na výjimky typu Opel Zafira OPC nebo Hyundai iMax N Drift Bus nudná, nemastná, neslaná, nicméně hodně praktická. Koncem 80. let (konkrétně v roce 1988) se na 62. turínském autosalonu v Itálii představil avantgardní model Bertone Genesis, v jehož žilách kolovala krev od Lamborghini.

Tohle šílené MPV mělo pod kapotou 5,2litrový vidlicový dvanáctiválec ze supersportu Countach Quattrovalvole naladěný na výkon 461 koní, pohon zadních kol a třírychlostní automat (Chrysler TorqueFlite) nebo pětirychlostní manuál z modelu Countach 5 000 QV.

Foto: Bertone

Koncept Bertone Genesis šokoval už v roce 1988 na turínském autosalonu

V roce 1988 vlastnil značku Lamborghini koncern Chrysler, proto byly převodové poměry automatu velmi dlouhé, takže vůz nedosahoval závratných akcelerací. Hmotnost 1 800 kilogramů svižnosti také příliš nepomohla.

Foto: Bertone

Bertone Genesis mělo přední dveře otevírané směrem nahoru, podobně jako u supersportů Lamborghini

Tvorba konceptu zabrala asi 30 tisíc hodin lidské práce, ale výsledek stál za to. Podívejte se na pár předních výklopných dveří a dvoje široké boční dveře, které nabídly přístup do prostorného interiéru. To vše díky královskému rozvoru kol s délkou 2 650 milimetrů.

Foto: Bertone

Interiér byl poněkud prostý, ale na svou dobu nadčasový

Tento model Bertone Genesis byl také velmi praktický, jelikož nabídl flexibilní sedadla s elektrickým ovládáním i sklápěním, z toho přední bylo možné otočit o 180 stupňů jako u dnešních lepších MPV. Kabinu očalounili pracovníci umělým semišem v kombinaci červené i béžové barvy a nechyběla samozřejmě ani vestavěná televize.

Foto: Bertone

Sedadla působí velmi futuristickým dojmem

Proč tento vůz vlastně vznikl? Bertone Genesis s motorem V12 bylo stvořeno pouze jako ukázkový automobil pro upoutání pozornosti.

Renault Espace F1 je šílený prototyp s technikou z formuleVideo: Renault

Nejde však o jedinou rodinnou šílenost minulých let. V roce 1994 se světu představil prototyp Renaultu Espace F1. Ten nabídl 3,5litrový desetiválec z formule, pohon zadních kol, výkon 831 koní, šestirychlostní automat a hmotnost 1,3 tuny.

Reklama

Načítám