Hlavní obsah

Kříženec BMW 6 GT po faceliftu: Vévodí hlavně komfort

Foto: BMW

Kříženec mezi sedanem, kupé a SUV od BMW prodělal facelift. Omlazená řada 6 Gran Turismo se vydává s kůží na trh s novými komfortními prvky a přepracovaným, avšak stále konzervativním designem. Auto nepřišlo o megalomanský kufr a motory díky mild-hybridu posílily.

Článek

Není žádnou záhadou, že BMW řady 6 Gran Turismo jde ve šlépějích současného designového jazyku německé prémiové značky. Mezi hlavní prvky patří přepracovaná (širší) maska chladiče ve tvaru ledvinek a užší diodové světlomety, které ve standardu disponují technologií Matrix.

Dejte sbohem andělským očím, dnes se v rámci denního svícení komunikuje tvar písmene L. Pro náročnější jsou připraveny laserové lampy s dosvitem až 650 metrů. Modernizace se dočkaly též nárazníky, sportovní příplatkový M paket a koncovky výfuku, které nabízejí lichoběžníkový tvar.

Foto: BMW

Auto může mít volitelně obě nápravy odpružené vzduchem, a to znamená maximální komfort

Vnitřní prostor se může chlubit monstrózním zavazadelníkem o objemu 600 litrů, který po sklopení zadních sedadel vzroste na 1 800 litrů. Celý kufr kryje dvoudílné plato, snadno složitelné do podlahy zavazadlového prostoru.

Kabina jde opět v duchu nových bavoráků, tedy s nově rozvrženými ovladači a možnostmi výbavy i komfortních doplňků, například masážních sedadel. Vylepšení se dočkal také samotný infotainment, znovu ve stylu současné rodiny BMW.

Foto: BMW

Palubní deska je sladěná s ostatními novými modely BMW

Kompletní elektrifikace

Pod kapotu se nachází 48voltová mild-hybridní technologie, kterou dostanou všechny čtyřválcové i šestiválcové motory. Ty budou navíc spárovány s pohonem všech čtyř kol. Startér-generátor systému MHEV přidává motorům dodatečný výkon 11 koní.

V rámci benzinových jednotek si budete moci užívat dvoulitrového čtyřválce o výkonu 258 koní nebo třílitrového šestiválce, naladěného na 333 koní. V rámci naftových motorů se u přepracované „šestky“ objevuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 koní, dále šestiválcový diesel s výkonem 286 koní a vrcholový vznětový agregát, který je naladěný na 340 koňských sil. Všechny motorizace jsou standardně spárovány s osmirychlostním automatem.

Foto: BMW

Pod kapotou najdete mild-hybridní naftové i benzinové agregáty

Rozdělení hmotnosti mezi nápravy 50 na 50 doplňuje standardní samonivelační odpružení zadní nápravy udržující stálou světlou výšku vozu. V seznamu volitelné výbavy se objevují elektronicky řízené tlumiče a kompletní vzduchové odpružení obou náprav, nově též s aktivními stabilizátory. Výšku si můžete manuálně zvednout o 20 milimetrů, a ve sportovním módu nebo při rychlostech nad 120 kilometrů za hodinu naopak ve srovnání se standardní světlostí klesne automaticky o 10 milimetrů.

Upgradu se dočkalo samotné řízení a nechybí ani natáčecí zadní náprava. Do příplatků se dostaly sportovní brzdy s lakovanými třmeny. Kola budou k dispozici od 17palcových do 20palcových ráfků.

Foto: BMW

Nabídka ráfků zahrnuje velikosti od 17 palců do 20 palců

Natočí i průšvihy

V rámci záplavy podpůrných systémů se objevuje to nejzajímavější, a to asistent pro formaci záchranářské uličky, upozornění na riziko nárazu zezadu nebo samočinné vycouvání.

Nové prvky konektivity zahrnují přepracované mapy a podporu Android Auto. Systém bude reálně možné aktualizovat na dálku. Vynikající vychytávku poskytne systém Drive Recorder.

Foto: BMW

V nabídce nechybí ani prosklená střecha s oknem

Přečtěte si, co o Drive Recorder píše sám výrobce: „Drive Recorder, který tvoří standardní stereo kamera umístěná vedle vnitřního zpětného zrcátka, lze do vozidla namontovat později. Nahrávky mohou mít délku až 40 sekund, přičemž po aktivaci nahrávání je zaznamenáno 20 sekund před stiskem tlačítka a následně se nahraje dalších 20 sekund. V případě kolize se automaticky zaznamená 20 sekund před nárazem a 20 sekund po něm.“ Za nás si myslíme, že toto rozhodně pomůže objasnit nejasné situace i nehody.

Nové BMW řady 6 Gran Turismo vstoupí na český trh v červenci 2020. Jeho výroba bude probíhat v továrně v Dingolfingu po boku luxusního sedanu BMW řady 7 a luxusních sportovních modelů BMW řady 8. Cenově pak auto začíná od 1,7 milionu korun, ostatně podívejte se na kompletní český ceník.

Spolu s řadou 6 GT inovovalo BMW také technicky spřízněnou řadu 5 – kompletní popis jejích změn najdete v našem článku.

Český ceník včetně DPH
BMW 630i Gran Turismo1 684 800 Kč
BMW 640i Gran Turismo1 835 600 Kč
BMW 640i xDrive Gran Turismo1 907 100 Kč
BMW 620d Gran Turismo1 621 100 Kč
BMW 620d Gran Turismo xDrive1 691 300 Kč
BMW 630d Gran Turismo1 808 300 Kč
BMW 630d xDrive Gran Turismo1 879 800 Kč
BMW 640d xDrive Gran Turismo2 002 000 Kč

Reklama

Související témata:
Načítám