Hlavní obsah

Konečně! BMW představuje dvojku, na kterou všichni čekáme

Foto: BMW

Nejočekávanější řidičský bavorák posledních měsíců se konečně představuje a je přesně takový, jaký jsme jej chtěli. Oblíbená dvojka se vrací na trh jako kupé s elegantním retro designem a nadupaným šestiválcem. Bude mít na to, aby se stalo nejlepším kupé od BMW současnosti?

Článek

Festival rychlosti v anglickém Goodwoodu je místem setkávání nadšenců do rychlých aut a motorsportu, čehož využívají automobilky, které na něm ukazují nejžhavější novinky ze světa sportovních vozů. Mnichovská automobilka se na letošní ročník vydala s netrpělivě očekávaným malým bavorákem – novým dvojkovým kupé, z jehož nádherných křivek se posadíte na zadek. A tak přitáhla spoustu pozornosti.

I když to na první pohled nemusí tak vypadat, nová dvojka ve verzi kupé je jedním z nejkonzervativněji navržených BMW v posledních měsících. Zachováním dlouhé kapoty a krátké zádi nám lidé z automobilky jasně naznačují, že se nejmenší kupé značky nevydalo po stopách nejnovějších modelů řady 2 s předním pohonem a pod svou slupkou stále ukrývá tradiční koncepci s pohonem zadních kol.

Foto: BMW

Design nového dvojkového kupé si snad ani nezaslouží kritiku, protože vypadá naprosto fantasticky

Z hlediska vzhledu je nová dvojka nejzajímavějším a asi nejhezčím kupé od BMW současnosti. Exteriérový retro design se inspiroval legendárním BMW 2002, tvar kapoty připomíná tu z oblíbené M3 E46, na zadním C sloupku nechybí jasně definovaný Hofmeisterův zlom a rozšíření blatníků odkazuje na limitovaný model 1 M Coupé. Odpůrci nedávných mnichovských novinek pak jistě ocení decentnější ledvinky, s nimiž si nové dvojkové kupé nezaslouží moc kritiky. Tady je všechno správně.

V interiéru se však nejmenší kupé nijak neodlišuje od ostatních nejnovějších bavoráků. Sportovní kožený volant a sportovní sedadla jsou standardní výbavou a k dispozici jsou čalounění s perforovaným materiálem Sensatec nebo kůží Vernasca za příplatek. Na seznamu volitelné výbavy pak nechybí elektricky nastavitelná sportovní sedadla, M sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a další bohatá výbava.

Foto: BMW

Nejsilnější verze M240i má zatím jen čtyřkolku, ale v budoucnu má údajně dorazit i jako čistokrevná zadokolka

Inženýři se při vývoji dvojkového kupé zaměřili hlavně na to, aby se stalo nejlepším autem v segmentu prémiových kompaktních vozů, pokud jde o dynamické jízdní vlastnosti. S kompaktními rozměry, lehkou konstrukcí karoserie a podvozku a téměř ideálním rozložením hmotnosti v poměru 50:50 má předpoklady pro charakter vozidla, za jehož volantem se budete při sportovní jízdě skvěle bavit.

BMW uvádí, že se ve srovnání s předchůdcem výrazně polepšily jízdní vlastnosti, což má platit o celkové agilitě vozu v zatáčkách i přesnosti řízení. Svou roli hrají zejména komponenty, které byly původně navrženy pro řady 3 a 4, širší rozchod kol, pečlivé nastavení jejich odklonu a zlepšení celkové tuhosti karoserie.

Foto: BMW

V interiéru nehledejte žádná překvapení, protože pochází z normálních nových bavoráků

Standardní výbavou podvozku nového kupé řady 2 jsou tlumiče s progresivní charakteristikou podle zdvihu. Se zvyšujícím se zdvihem se zvyšuje i jejich tlumící síla, takže i při přejezdu velkých nerovností účinně zabraňují nadměrnému houpání karoserie. Při jízdě po hladkém nebo jen mírně nerovném povrchu, kdy se tlumiče pohybují kolem své středové polohy, jsou tlumicí síly menší, což zvyšuje komfort. Za příplatek si mohou zákazníci dopřát adaptivní M podvozek kombinující vlastnosti M sportovního podvozku s elektronicky řízenými tlumiči.

Standardní motorizaci pro dvojkové kupé je verze 220i se zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem s dvoukomorovým turbodmychadlem o výkonu 184 koní (135 kW). Nejsilnější motorizací je vrcholná verze M240i xDrive s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem s maximálním výkonem 374 koní (275 kW), který byl vyvinut ve spolupráci se sportovní divizí BMW M GmbH, a standardním pohonem všech kol s preferencí zadní nápravy.

Foto: BMW

Slabší motorizace nejsou nutně horší, protože jsou klasickými zadokolkami

V létě 2022 se pak nabídka zážehových motorizací rozroste o čtyřválcovou variantu 230i s nejvyšším výkonem 245 koní (180 kW). Na své si přijdou i fanoušci vznětových motorů, ale jediným turbodieselem pro novou dvojku je motorizace 220d s dvoustupňovým přeplňováním a 48voltovou mild-hybridní technologií o výkonu 190 koní (140 kW).

Puristické řidiče bohužel zklame skutečnost, že nová dvojka nebude nabízena s manuální převodovkou, a to ani ve spekulované a údajně připravované verzi M240i jen s pohonem zadních kol. Jedinou převodovkou pro všechny varianty tak bude osmistupňový automat Steptronic z dílen ZF, který bude v nejvýkonnější verzi M240i xDrive vybaven funkcí Launch Control pro rychlé rozjezdy s dokonalou přesností.

V Mnichově si od nejnovějšího dvojkového kupé slibují, že osloví sportovně orientované zákazníky, toužící po prémiovém kompaktním kupé s mimořádně emotivními řidičskými zážitky. Vzhledem k popularitě předchozího modelu u sportovně smýšlejících řidičů by to ani nemělo být jinak a už se těšíme, až se s novou dvojkou svezeme. Teď už si jen musíme počkat na představení kabrioletů a nejostřejší verze M2.

Líbí se vám retro design nového dvojkového kupé?
Jasně, vypadá skvěle!
78,9 %
Připadá mi, jako obyčejné spojení prvků ze starších kupé
5,8 %
Ne, vypadá divně
15,3 %
Celkem hlasovalo 5622 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Načítám