Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Konec legendy? Ženevský autosalon neproběhne ani příští rok

Foto: Daniel Martínek

Nejprestižnější automobilová výstava má na kahánku. Ženevský autosalon se letos nekonal kvůli pandemii koronaviru a na příští rok odřekly účast největší automobilky. Budoucnost této akce, která se pořádá od roku 1905, je tak nejistá.

Článek

Letošní ročník ženevského autosalonu by normálně proběhl – stánky na výstavišti Palexpo už byly z velké části postavené, mezi automobilkami nechyběla velká jména. Celé to však zhatil koronavirus. Organizátoři pouhé čtyři dny před zahájením autosalon zrušili kvůli nařízení švýcarské vlády, která zcela zakázala pořádání akcí s účastí větší než tisíc osob.

Druhou ránu tomuto prestižnímu autosalonu následně zasadily ekonomické problémy většiny firem, a to nejenom v oblasti automobilového průmyslu. Prodeje nových vozů v Evropě spadly v dubnu o 76 procent, a automobilky se tak připravují na to, že přijdou hubené roky. Jinými slovy začínají otáčet každou korunu, zatímco účast na velkém autosalonu stojí desítky milionů korun.

„Automobilový průmysl v současné době prochází složitou fází a vystavovatelé potřebují čas, aby se zotavili z účinků pandemie. Navíc není jisté, zda by zdravotní situace umožnila příští jaro zorganizování akce,“ uvedli pořadatelé v oficiálním prohlášení.

Všechno není ztraceno

Organizátoři nedávno poslali největším vystavovatelům dotazník, zda se chtějí zúčastnit autosalonu příští rok. A většina z nich o vystavování svých nových modelů neprojevila zájem – nikdo si totiž v tuto chvíli není jistý, za jakých podmínek a jestli vůbec by autosalon v březnu 2021 proběhl. Firmy ale zároveň jedním dechem dodaly, že by do Švýcarska rády přijely vystavovat v roce 2022. Což dává určitou naději, že by tyto dva údery nemusely být pro autosalon knockoutem.

Ženevský autosalon byl největším evropským automobilovým svátkem. Hrozí mu skutečně konec?

Samotní organizátoři o tom však nejsou zcela přesvědčení. Po tom, jak finančně vykrváceli na zrušeném letošním ročníku, a s vidinou zrušeného ročníku příštího prý intenzivně uvažují o prodeji celého autosalonu – nejlépe přímo Palexpo SA, která vlastní a provozuje výstavní pavilony, kde se celá akce koná. Autosalony poslední roky totiž přitahují stále méně diváků, a automobilky proto častěji volí digitální premiéry svých novinek, které jsou pro ně ekonomicky efektivnější a také jim získají víc pozornosti po celém světě, místo aby se ztratily mezi záplavou výstavních novinek konkurentů. Budoucnost všech autosalonů je tak ohrožená...

Jak na ženevský autosalon vzpomínáte vy? A vadilo by vám, kdyby se jeho brány už nikdy neotevřely? Napište nám do diskuse!

Co říkáte na současnou podobu autosalonů?
Mám je rád takové, jaké jsou
66.5 %
V dnešní době je to už přežitek
33.5 %
Celkem hlasovalo 176 čtenářů.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.