Hlavní obsah

Kolik stojí servis Bugatti Chiron? Jako nové Lamborghini

Foto: Bugatti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzská továrna na sny se sídlem v Molsheimu každým rokem vyrobí přibližně 75 exkluzivních Bugatti, která následně míří ke sběratelům výjimečných vozů z celého světa. Nákupem to však teprve začíná, protože ta nejlepší technika na světě si žádá odpovídající servis. Napadlo vás někdy, jaké jsou provozní náklady nejnovějších Bugatti?

Článek

Kolik stojí servis nejmodernějších Bugatti? Vrcholná technika vyžaduje pečlivou údržbu a vlastnictví exkluzivních hypersportů není pouze o extrémních výkonech a luxusu, ale také o vysokých nákladech. Bugatti je sice proslulé vysokými náklady na servis, ale kolik ve skutečnosti stojí péče o vůz, který vyžaduje tu nejlepší údržbu, i když pouze stojí v garáži a ujede maximálně pár stovek kilometrů ročně?

Muhammad Al Qawi Zamani, fanoušek Bugatti z Malajsie, navštívil nově otevřené dealerství Bugatti v Singapuru a tvrdí, že získal podrobné informace o servisu Bugatti Chiron Pur Sport, jednoho ze současných vrcholů francouzské továrny na sny. Jeho cílem bylo zjistit a vypočítat, kolik stojí údržba limitovaného hypersportu za přibližně 80 milionů Kč (bez daně) po dobu čtyř let. Jednotlivé ceny jsou však pouze orientační, protože nejsou potvrzeny továrnou.

Foto: Bugatti

Bugatti v Singapuru otevřelo první regionální showroom značky na světě

Servis Bugatti normálně probíhá v servisním zázemí továrny v Molsheimu, ale automobilka v letošním roce uvedla také globální servisní program Passeport Tranquillité, při němž 10 zkušených techniků automobilky cestuje po světě a stará se o všechny vozy značky, a to i po skončení záruky. Servisní program je přiřazen spíše ke konkrétnímu exempláři než k majiteli, ale aby na něj zákazník měl nárok, musí jeho vůz projít detailní kontrolou.

Drahým prvním servisem to teprve začíná

Malajský nadšenec ve zveřejněných informacích uvádí, že první servis Chironu Pur Sport probíhá po 14 měsících nebo 16 000 ujetých kilometrech a skládá se z výměny vzduchových filtrů, motorového oleje Castrol Edge Fluid Titanium Technology SAE 10W-60, olejového filtru, chladicí kapaliny a šestnácti výpustích šroubů. Kolik to stojí? Za první servis majitelé zaplatí 540 tisíc korun, a pokud vám to připadá drahé, tak tím to teprve začíná.

Foto: Bugatti

Cena speciálního Bugatti Chiron Pur Sport začíná od přibližně 80 milionů korun bez daně

Přední karbon-keramické kotouče s brzdovými třmeny z 3D tiskárny a titanovými destičkami stojí 1 277 000 korun, zatímco výměna brzdové kapaliny, kompletního vedení a čištění brzd údajně stojí tu samou částku navíc. Každých 14–16 měsíců nebo 16 000 kilometrů pak musíte vyměnit speciální odlehčená kola – celá sada vychází na 1 082 000 korun. V přibližně stejném intervalu musíte přezout také sadu pneumatik za 173 tisíc korun.

A co Bugatti obouvá? Automobilka nabízí zimní pneumatiky Pirelli Winter Sottozero 3 a letní Michelin Pilot Sport PAX nebo Michelin Pilot Sport Cup 2 XL. Jestli však chcete ze svého Chironu Pur Sport vyždímat veškerý potenciál, musíte sáhnout po speciálních pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2R, jež jsou nejdražší volbou a stojí 900 tisíc korun. Je až neuvěřitelné, na jaké peníze vychází maximální ovladatelnost a přilnavost.

Foto: Bugatti

Speciální kola pro Bugatti Chiron Pur Sport stojí více než 1 milion korun. Bez pneumatik…

Čtveřice turbodmychadel Garrett má maximální životnost 48 měsíců, přičemž jejich výměna stojí 560 tisíc korun, a když už jste u toho, přidejte sadu mezichladičů plnicího vzduchu za 475 tisíc korun. Nová palivová nádrž z vulkanizované gumy, vyztužených tkanin a kevlaru vychází na 950 tisíc korun a nové naladění osmilitrového W16 na továrních 1 500 koní (1 103 kW) stojí dalších 620 tisíc korun.

Draho vyjde i každý zásah kamínku do čelního skla, protože za jeho výměnu si Bugatti účtuje 1,3 milionu korun a za originální sadu stěračů zaplatíte 82 tisíc korun. Jsou extrémně drahé, ale musí zůstat na svém místě i při rychlosti 440 km/h. Drahé je i lakování karoserie za 1,2 milionu korun, a proto automobilka radí majitelům, aby své vozy nemyli v kartáčových myčkách nebo tlakovým mytím, ale čistili je pouze ručně za pomoci speciálního vybavení.

Foto: Bugatti

V servisním zázemí v Molsheimu dostávají hypersporty Bugatti veškerou péči

Čtyřletý servis stojí jako dvanáctiválcové Lamborghini

A kolik tedy stojí čtyřletá údržba hypersportu Bugatti Chiron Pur Sport? Za tu dobu budete potřebovat minimálně tři výměny oleje, dvě výměny kol a pneumatik, nové brzdy, turbodmychadla s mezichladiči, palivovou nádrž a nové naladění motoru. Podtrženo, sečteno to dělá zhruba 10,3 milionu korun, a to nezahrnuje daně, dopravu dílů, poplatky za práci a cestovní náklady techniků.

Majitelé, jejichž Bugatti je pro ně jen investicí, pak mají servis vozů trochu jiný – garážové klenoty s minimálním nájezdem Bugatti pravidelně servisuje za poplatek přibližně 2,3 milionu za každých 14 měsíců. Zákazníci, kteří nenajíždějí téměř žádné kilometry a auto parkují na konkrétním místě, za takovou cenu mají exkluzivní hypersport v dokonalém originálním stavu. A to se u investičních aut počítá. Pravidelní zákazníci automobilky pak mohou získat slevu na servis až 30 procent.

Jak vidíte, nákupem exkluzivního nejmodernějšího Bugatti to teprve začíná a provozní náklady nejsou přijatelné ani pro „normální“ milionáře. Většina hypersportů z Molsheimu je v rukou miliardářů, a dokonce se říká, že průměrný majitel Bugatti vlastní 84 aut, 3 soukromé tryskáče a jednu jachtu. Za cenu čtyřletého provozu Chironu Pur Sport pak máte nové Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae, rozlučkovou edici supersportu s atmosférickým dvanáctiválcem.

Reklama

Načítám