Hlavní obsah

Kladivo na Chiron! SSC Tuatara slibuje 1750 koní

Foto: Shelby SuperCars

SSC Tuatara je Americká odpověď na Bugatti Chiron

Rekordy jsou od toho, aby se překonávaly. Když v roce 2005 přišlo Bugatti Veyron, vzalo výstavní skříň všech dosavadních rekordů pro silniční auta a pořádně s ní praštilo o zem, až se roztříštila na tisíc kousků. Vlastně je dodnes úctyhodným počinem. Jenže když jste na vrcholu, vždycky se najde někdo, kdo vás chce buď stáhnout nebo nahradit.

Článek

SSC je ve skutečnosti zkratka pro Shelby SuperCars a jejich Ultimate Aero v roce 2007 zajelo ve West Richlandu v USA rychlost 412 km/h. Veyronových 407 se najednou zdálo asi tak zajímavých jako týden staré noviny.

Ultimate Aero používalo 6,35litrový osmiválec twin turbo s výkonem 1199 koní (což je 882 kW), při suché hmotě 1250 kg to muselo s autem pěkně mávat. Mělo navíc manuální převodovku, naopak nemělo ABS ani stabilizaci.

Foto: Shelby SuperCars

SSC Ultimate Aero už kdysi Bugatti plivlo do tváře. Jeho nástupce Tuatara to teď má zopakovat

Teď jsme ale zhruba o dekádu dál v čase a Veyron už představil svého nástupce, Bugatti Chiron. A SSC samozřejmě připravuje nástupce Aera. Jmenuje se Tuatara a dostane „fungl“ nový motor. Zdvihový objem bude kupodivu ušmudlaných 5,9l, dva macaté „šneky“ však zůstávají. Testování motoru už se pomalu ale jistě chýlí ke konci a probíhají spíš drobné, ale komplikované kalibrace. Nicméně čísla zní víc než výmluvně: 1 350 koní na benzín s 91 oktany, 1 750 koní potom motor vydoluje z E85. Podle společnosti Nelson Racing Engines, která stojí za tímto jaderným reaktorem, by potom mix běžného a biopaliva dával výkon 1 500 koní. Což nám přijde tak akorát. Síla pak půjde na zadní kola přes robotizovaný manuál.

Účel Tuatary je všem jasný – stát se nejrychlejším produkčním autem světa a při pomyslném průletu kolem jisté recepce v Molsheimu udělat přezíravé gesto, které znáte z italských komedií. Tuatara by údajně také měla být prvním autem, které překoná rychlost 300 mil za hodinu, tedy 480 km/h. Někam na tuto metu útočí shodou okolností taky Chiron.

I když Tuatara nevznikne pod taktovkou miliardového koncernu, její motor nepochybně bude dostatečně moderní. Bude používat dva vstřiky na každý válec, aby ten zlý a žíznivý motor měl dostatek šťávy za každých podmínek. Přes dvojité přeplňování točí taky překvapivě vysoko – červené pole má začínat až 8 800 otáčkách za minutu. S 1 247 kilogramy suché váhy (provozní hmotnost by pak byla kolem 1400) nebude mít žádný problém. Tuatara bude mít taky koeficient odporu vzduchu 0,279, což je na silniční auto vynikající.

Uvidíme, co na to Bugatti. A taky Koenigsegg. Zdá se, že jejich Regera bude taky pořádné zvíře. Nezapomeňme, že své k tomu bude mít co říct taky firma Hennessey s Venomem F5. A pokud víme, tak McLaren Speedtail taky nebude žádný louda. Máme se na co těšit.

Reklama

Související témata:
Načítám