Hlavní obsah

Kia Stinger: Hbitá korejská zadokolka, na kterou se těšíme

Foto: Archiv Garáž.cz

Zadokolka s šestiválcem a bez omezovače? Tak tohle si necháme líbit. Po Hyundai se rychlého gétéčka dočká i sesterská Kia. Vyfasovala jméno po zrušeném konceptu GT4 Stinger. Tady se snad škrtat nebude, protože tohle auto by se nám v Evropě moc líbilo.

Článek

Na tohle auto nás Kia lákala několik měsíců a jeho geneze sahá až někam do roku 2011. Tehdy se možná mnozí smáli, když Korejci snili o vlastním prémiovém gétéčku, jenže od té doby uteklo hodně vody a my jsme měli i u nás v Čechách možnost vyzkoušet Hyundai Genesis - dospělý prémiový sedan s velkým šestiválcem (a za velkou louží dokonce i s osmiválcem), pohonem zadních kol a několika hodně dobrými nápady. Hyundai mezitím z Genesis udělalo luxusní brand a plody jeho vývoje teď sklízí i Kia, která v konceptu Stinger představuje dravé, hravé, ale pravděpodobně i cenově dostupné gétéčko. Až čas ukáže, zda se ho má německá konkurence bát, ale v Detroitu mu to sluší a na papíře vypadá víc než slibně.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jméno zdědil Stinger po krásném konceptu zadokolkového kupátka jménem GT4 Stinger, kterým nás Kia namlsala v roce 2014. Už tehdy jsme tak nějak tušili, že to nevyjde, protože Korejci měli pověst slibotechen. Rok 2017 bude ale pravděpodobně tím milníkem, kdy se sliby plní. Dočkáme se snad prvního hot hatche z bájného oddělení N, limuzíny od Genesis jsou také hotové, a teď přichází Kia Stinger, která působí dojmem hotového produktu a bere si od Hyundai to nejlepší, jmenovitě tedy motor pro nejvyšší motorizaci Stinger GT. Vezměme to ale hezky popořádku.

Stinger nebude žádný prcek. Auto má na délku 4,8 metru a má fantastický rozvor 2,9 metru, což se jistě příznivé projeví v interiéru a v kufru. Praktičnost a dostatek prostoru jdou v Evropě většinou ruku v ruce s pohonem předních kol a downsizovaným motorem, ale tady hraje Stinger s jinými kartami - částečně i proto, že je zatím primárně určen pro americký trh. Klasická koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol (ano, tomu my říkáme klasika) startuje s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 255 koní a točivém momentu 352 N.m. Ano, "základ" v tomhle případě rozhodně nebude brzda provozu. Motor je spárovaný s osmistupňovým automatem a bude k mání s pohonem zadních nebo všech kol.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vrcholná verze GT pak nabídne šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem 365 koní a točivým momentem 510 N.m, taktéž s pohonem zadních nebo všech kol a výkonnějšími brzdami Brembo (čtyřpístky vpředu) a řadou prémiových technologií v interiéru. Tato motorizace by měla zvládnout maximální rychlost až 269 km/h.

Foto: Archiv Garáž.cz

Co k tomu dodat? Zezadu nám čtveřicí laufů Stinger tak trochu připomíná Alfu a zadní svítilny zase evokují Maserati. Zepředu je to přeci jenom tradičnější korejský design, ale hlavně je to silná zadokolka s osvědčeným šestiválcem, která zvenku i zevnitř vypadá k světu. To je druh na vymření, takže každý nový exemplář musí být přivítán s potleskem. Ačkoliv to zatím vypadá, že tleskáme sousedům, protože do Evropy se zatím Stinger nechystá. Na druhou stranu ho Korejci vyvíjeli na Nordschleife a určitě chtějí zavařit německé konkurenci nejen v USA, takže... nikdy neříkej nikdy.

Reklama

Načítám