Hlavní obsah

Kia a Hyundai budou spolupracovat s chorvatským Rimacem

Foto: Rimac

Rimac C Two Concept

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pamatujete si na chorvatskou značku Rimac? Kromě toho, že vyvíjí zajímavé elektromobily, je s ní ne úplně pozitivně spjat také Richard Hammond, který se v jejím modelu ošklivě vyboural. Rimac za poslední dobu navázal spolupráci s několika značkami, mezi které se před pár dny zapsaly také značky Hyundai a Kia.

Článek

Už výše jsme nakousli to, proč je bohužel Rimac známý po celém světě. Richard Hammond s ním před několika měsíci jel závod do vrchu ve švýcarských Alpách. V jedné zatáčce ale Rimac Concept One nezvládl, vylétl z trati a skutálel se ze stráně. Z trosek naštěstí stihl vystoupit jen chvíli předtím, než lehly popelem. Paradoxní ale je, že právě tato nehoda Rimacu svým způsobem pomohla. Nejen, že mu přinesla několik objednávek na nová auta, ale všimly si jí i jiné značky. 10 % Rimacu před nedávnem koupilo Porsche, ale Chorvati spolupracují také se značkou Aston Martin nebo karosárnou Pininfarina. Nově se k těmto značkám přidá také Hyundai a Kia.

A proč se všichni k Chorvatům tak nadšeně hrnou? Protože, a to už jistě víte, jsme uprostřed doby elektrické, do které se postupně všechny automobilky světa chtě nechtě zapojují. A Rimac elektromobily umí, ne nadarmo se mu přezdívá evropská Tesla. Navíc umí výkonné a rychlé elektromobily, což právě výše zmíněné značky moc zajímá. Mimochodem, Astonu Martin pomáhali s vývojem hypersportu Valkyrie, což kvality Rimacu jen potvrzuje!

Že se teď divíte, proč se vedle značek produkujících supersporty postavily právě dvě „tuctové“ korejské automobilky? Důvod je naprosto totožný. Potřebují pomoci s vývojem svých elektromobilů, které třeba v případě Hyundai vůbec nebudou tuctové. Hyundai totiž plánuje vlastní elektrický supersport, jenž bude umístěn pod divizi N. Už v příštím roce ho chce ukázat, jen zatím pouze jako koncept. V tuto chvíli ještě není jasné, kdy se dočkáme jeho sériové produkce, ale Hyundai tvrdí, že zhruba do roku 2023. Kromě elektromobilů ale obě značky chtějí s Rimacem spolupracovat na vývoji pohonu na palivové články, tedy na vodík. Právě tento systém pohonu by si pod svá křídla měla vzít značka Kia.

Už asi tušíte, že tahle spolupráce je sice velmi zajímavá a nesjpíše z ní vyjdou super moderní a výkonné elektromobily, ale jistě už vás napadlo, že to muselo být velmi drahé. A také, že ano. Hyundai chorvatské automobilce zaplatil 64 milionů eur (1,6 miliardy Kč) a Kia 16 milionů eur (0,5 miliardy Kč).

Reklama

Načítám