Hlavní obsah

Ken Block a jeho driftovací show Climbkhana podruhé

Foto: Ken Block

Ken Block Climbkhana_Two

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Fandové světové rallye se mu možná stále v koutku duše posmívají, ale Ken Blok je přesto skutečný mistr volantu, a hlavně velký showman, který moc dobře ví, jak funguje marketing. Když tedy hledal novou výzvu pro svou divokou řidičskou show, zamířil logicky do Číny.

Článek

Hoře Tianmen se říká Brána do nebe, protože pod jejím vrcholem zeje otvor ve skále, kterým je vidět přímo do oblak. Vede k ní dlouhé schodiště o 999 stupních, po němž musí každý návštěvník vystoupat (před časem jej ale zdolal i Jaguar Land Rover se svým Range Roverem Sport).

Nás teď ale víc zajímá ta 12kilometrová silnice s 99 zatáčkami, která schodům předchází. Nádherný kus asfaltu jako vystřižený z mokrých snů nadšených řidičů (letos ji v rekordním čase zdolal Volkswagen se svým elektrickým speciálem ID.R) se ale zároveň těší neblahé pověsti nejnebezpečnější silnice Číny kvůli své strmosti, nepřehlednosti a nepříjemné kombinaci úzké silnice a nepřehledných zatáček.

Foto: kikujungboy, Shutterstock.com

Tohle je silnice snů! Tedy pokud nepotkáte v protisměru autobus...

Právě ji se rozhodl zdolat automobilový kouzelník Ken Block pro své nové video Climbkhana_Two, tedy druhou epizodu své show, která se neodehrává mezi pečlivě rozestavěnými kužely v kontrolovaném prostředí, ale na skutečné (pouze uzavřené) silnici. Možná si pamatujete první díl, kdy se svým přemotorovaným Mustangem s pohonem všech kol (říká mu Hoonicorn V2) zdolával slavný americký vrch Pikes Peak.

Tentokrát se posadil za volant svého Hoonitrucku, 914koňového speciálu s unikátním trubkovým rámem a siluetou karoserie pick-upu Ford F-150, který si zahrál v desáté Gymkhaně. Výstup na horu Tianmen, to je ale docela jiná výzva…

Ken i Hoonitruck se jí ale zhostili s velkým přehledem. Auto se nechalo naprosto precizně vést a kroužilo na milimetr přesně jeden smyk za druhým s bílou clonou štiplavého kouře ze spálených pneumatik. Ken tak znovu dokazuje, že s volantem umí a driftování má prostě v krvi. Jakou výzvu si asi zvolí pro příště…?

Reklama

Načítám