Hlavní obsah

K čemu SUV? Audi ukázalo nové A6 Allroad Quattro

Foto: Audi

Audi A6 allroad quattro

Dvacet let po představení první generace Audi A6 allroad quattro přichází ingolstadtská značka s novou, čtvrtou generací. Ta standardně dostane vzduchové odpružení, samozřejmostí je pak pohon všech kol. V nabídce bude jediná motorizace, ale vůbec to nevadí, jde totiž o povedený dieselový šestiválec ve třech různě výkonných verzích.

Článek

Proč nepotřebujete SUV? Protože auta typu A6 Allroad vám nabídnou to samé, navíc s mnohem lepšími jízdními vlastnostmi. A6 allroad quattro vychází samo sebou z modelu A6 Avant; dobrodružnější vzhled přináší bohaté oplastování. Standardně mají kola průměr 18 palců, největší velikostí jsou pak 21" kola.

Foto: Audi

Díky podvozku s měnitelnou světlou výškou tak A6 Allroad může být obyčejným kombíkem i SUV v jednom

Co je důležité, světlá výška může být až o 45 milimetrů větší. V normální poloze je to 139 mm, po přepnutí do terénního režimu je to solidních 184 mm (ano, SUV mívají více, ale využijete to?). V této poloze můžete jet do rychlosti 35 km/h, naopak při rychlejší jízdě po dálnici (od 120 km/h, abychom byli úplně přesní) se automobil z výchozích 139 mm ještě o 10 mm sníží.

V terénu se hodí standardně dodávaný asistent pro sjíždění strmých svahů nebo asistent pro sledování úhlu náklonu. Pořád chcete SUV, protože za autem taháte menší loď nebo koně? Ani tady vás A6 Allroad nezklame – za auto můžete připojit přívěs o hmotnosti až 2,5 tuny.

Třílitrové šestiválcové TDI lze mít ve třech různě výkonových stupních. Základem je provedení s výkonem 170 kW (231 k) a maximálním točivým momentem 500 Nm. Prostřední verze poskytuje motor s nejvyšším výkonem 210 kW (286 k) a 620 Nm (2 250 až 3 000 otáček). Vrcholem je pak provedení o výkonu 257 kW (349 k) a 700 Nm (2 500  až 3 100 otáček).

Všechna tři provedení mají nejvyšší rychlost elektronicky omezenou při 250 km/h a všechna jsou částečně hybridní – využívají systém MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) s elektromotorem (generátorem) o výkonu až 8 kW a lithium-iontových baterií o kapacitě 10 Ah. Podle Audi to v praxi ušetří 0,4/100 km.

Standardem všech verzí je adaptivní vzduchové odpružení s možností přikoupit si natáčení zadní nápravy. Všechny motory jsou spojené výhradně s osmistuňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol quattro.

Audi začne popisovaný model prodávat už na začátku léta; prodejní cenu zatím automobilka neuvedla. Jisté je, že hned po zahájení prodeje bude k dispozici limitovaná edice 20 years allroad se specifickými 19 palcovými koly a speciálními černými ozdobnými prvky s motivem čtyř kruhů.

Reklama

Načítám