Hlavní obsah

Jihoafrická verze Nissanu Navara propadla v crash testech

Foto: Global NCAP

Nissan NP300 Hardbody v crash testech zcela propadl

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už řadu let musí každé nové auto ještě před tím, než vstoupí na trh, projít náročnými crash testy. Ty zabezpečují nezávislé organizace, které tak chtějí z ulic dostat nebezpečná auta. Automobilky se předhání v chlubení se s dobrým hodnocením z testů a zákazníci k nim přihlížejí při nákupu. Ale ne vždy to vyjde dle představ značky.

Článek

Organizaci Euro NCAP asi znáte, ale možná nevíte, že má také svou odnož s názvem Global NCAP. Zatímco první jmenovaná společnost testuje bezpečnost aut v Evropě, druhá zase ve zbytku světa. A je to právě organizace Global NCAP, která často informuje o autech, která v testech naprosto vyhoří. Důvod je prostý. Často zde testy prochází auta určená pro nejchudší trhy na světě a bohužel se zde na nějakou bezpečnost a kvalitu moc nehledí.

Všechny ty indické a třeba jihoamerické modely na světě nejsou proto, aby chránily posádku, ale aby se prodaly. A to za co možná nejnižší cenu, kterou by logicky kvalitní materiály a kopa bezpečnostních asistentů zvedly. A tak se čas od času do testů dostanou auta, ve kterých bychom opravdu nechtěli sedět. A nemyslete si, že jde o nějaké místně příslušné automobilové značky. Standardně jde o modely zavedených značek, které se ovšem vyrábí právě tam, kde se také budou prodávat.

Přesně to je i případ Nissanu NP300 Hardbody, tedy pickupu, který nejen náš trh zná pod jménem Navara. Kdo z vás Navarou někdy jel, dozajista ví, že jde o kvalitní auto, které si velmi dobře vede při běžných cestách po silnicích, tak také při práci v terénu. Ovšem NP300 Hardbody se vyrábí v Jižní Africe a je zde také v prodeji. Organizace Global NCAP se tedy rozhodla, že zjistí, jak je na tom s bezpečím a kvalitou.

Tak špatný výsledek ale asi nečekala. Velký pickup se při čelním nárazu zcela zbortil a pokud by za volantem seděl řidič, neměl by jedinou šanci přežít. Auto nemá dostatečně tuhou karoserii a nákladový prostor za kabinou na tom není o moc lépe. Pojem bezpečnostní asistent pak tato verze Navary vůbec nezná. Smutné, ale v určité části světa bohužel zcela běžné.

Reklama

Načítám