Hlavní obsah

Jeep Grand Cherokee Trackhawk: 717 koní v praktickém balení

Foto: Archiv Garáž.cz

Jednou z nejdůležitějších newyorských premiér možná bude Dodge Challenger Demon, ale automobilka představuje i brutální variantu Grand Cherokee, která má pod kapotou motor z Hellcatu. A to si zaslouží pozornost každého petrolheada.

Článek

Jistě, Dodge Challenger Demon bude ještě rychlejší a brutálnější než Hellcat, ale se svými specifickými technologiemi už nebude schopný závodit. Evidentně je zaměřen pro šíleně rychlou jízdu v přímé stopě, takže potěší fanoušky dragsterů a sprintu "'od semaforu k semaforu". Dodge správně pochopil, že na trati se sebevýkonnější auto z jeho produkce nemůže rovnat ostrým trackday modelům od Chevroletu (Camaro ZL1) nebo Fordu (GT350R), a tak šel cestou zábavy v přímce, kterou lze ze stárnoucí platformy snadno vytřískat díky všehoschopnému motoru. Na blížícím se newyorském autosalonu má ale ještě jedno želízko v ohni - Jeep Grand Cherokee Trackhawk, což není nic jiného než vrcholná motorizace oblíbeného SUV. Tentokrát se pod jeho kapotou skrývá právě motor z Hellcatu, což slibuje při stejných 717 koních výkonu opravdu brutální čísla.

Foto: Archiv Garáž.cz

Zrychlení z nuly na stovku zabere pouhých 3,5 sekundy a maximálka je 289 km/h. Čtvrt míle tenhle obřík zvládá za solidních 11,6 sekundy a hlavně díky brzdám od Bremba dovede i rychle zastavit. Pro nás je to vyloženě zajímavá propozice - Trackhawk totiž vypadá jako běžné SRT s HEMI pod kapotou, které má ale o tři stovky koní méně. Nenápadným poznávacím znamením jsou jen nádechy na kapotě, ale jinak ani zkušený pozorovatel nepozná, že byste měli něco výjimečného. Kdo přehlédne odznáček Hellcat, ten se na semaforech dočká velkého překvapení. Dodge přepracoval pohon všech kol i převodovku, aby se ta obří porce výkonu dala snáz kontrolovat. Trackhawk uvnitř nabízí stejný prostor a komfort jako všechny ostatní Grand Cherokee, přičemž utáhne na kouli 3,5 tuny.

Foto: Archiv Garáž.cz

Trackhawk bude stát 85 tisíc dolarů, což je něco málo přes dva miliony korun. Američtí zákazníci se ho dočkají už na sklonku letošního roku. A my? Těžko říct... ale pár zákazníků by se určitě našlo. Takových, co s úsměvem na rtech při rozjezdu naloží dvakrát tak drahé konkurenci od Porsche nebo BMW.

Reklama

Načítám