Hlavní obsah

Jediné na světě: Modré Ferrari F40 si majitele našlo rychle

Foto: Courtesy of Bonhams Auctions ©2021

Jedinečné modré Ferrari F40 se ve skutečnosti stihlo prodat ještě před uzávěrkou článku. To byl tedy fofr!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když mě jako tříletého učil táta poznávat auta, bezpečně jsem je všechny rozeznal i s odstraněným označením modelu. Ale kromě těch normálních, jako je například „Folkánen Golf“ nebo „Tojota Kolola“ a jiných tu byla auta, která poznala na první pohled i moje máma. Moc jich nejezdilo, byla nízká a hlavně červená.

Článek

Dnes už je však běžné, že Ferrari jezdí v šedé, černé nebo dokonce i brčálově zelené barvě, jak nám před lety ukázal zpěvák a velký nadšenec Jay Kay ze skupiny Jamiroquai. Ale viděli jste někdy Ferrari v tmavě modré? Vypadá skvěle! Ale přelakovat F40 na jakoukoliv jinou barvu, zvláště když sjíždělo z linky výhradně v červené, to je tak trochu svatokrádež. Nebo ne?

Foto: Courtesy of Bonhams Auctions ©2021

Ostře řezanou siluetu F40 asi všichni známe, jen ta barva je trochu špatně… nebo snad ne?

U takového vozu by se však leckdo bál, že takto vzácné auto ztratí na hodnotě – to však není případ britského youtubera a profesionálního fotografa jménem Sam Moores, který si svou F40 z roku 1989 nechal přebarvit na tmavě modrou. Asi není překvapením, že vůz nese SPZ na přání, na které stojí výmluvné „F40 BLU“. A pokud jste na tento vůz náhodou na internetu už v minulosti narazili a líbil se vám pro svoji originalitu, máte smůlu, vůz byl teprve před několika dny vydražen u aukční síně Bonhams.

Vůz má i poměrně zajímavý příběh, neboť zcestoval snad půlku světa, ne-li víc. Před zhruba dvaceti lety jej koupil sběratel z Japonska, který jej nechal nabarvit na bílou a karoserii přestavěl na závodní specifikaci F40 LM – práci tehdy provedla renomovaná tuningová firma Liberty Walk.

O několik let později vůz koupil vyhlášený britský importér luxusních a supersportovních vozů, který se se Samem Mooresem dohodl na tom, že by vůz měl být navrácen do tovární specifikace, leč s jednou výhradou – bude modré, namísto původní červené.

Tuto renovaci provedla tehdy karosárna Zanasi, takže auto stejně muselo zpět do Itálie, dokonce i přímo do Maranella, jen co by člověk kamenem dohodil od jeho rodné továrny. Karosárna Zanasi spolupracuje s Ferrari už od roku 1964 a mají na starosti renovace z programu Ferrari Classiche nebo lakování speciálních edic, jako byla například F12 TDF.

Vůz je ve vynikajícím stavu a nájezd svědčí o tom, že nešlo zrovna o garážovou královnu – ačkoliv nájezd 25 975 kilometrů je pořád krásná hodnota, takže 2,9l dvakrát přeplňovaný V8 o výkonu 480 koní je svým způsobem tak akorát zajetý.

Těsně před uzávěrkou se k nám dostala zpráva, že vůz je již prodaný za 1 000 500 liber, tedy 29,7 milionu Kč. Schválně, které byste brali vy? Klasickou červenou, nebo byste raději šli proti proudu a zvolili tuto tmavě modrou, která, a to je zajímavé, ve skutečnosti vychází z modré Aqua Blue od Porsche? Dejte nám vědět v anketě!

Reklama

Související témata:
Načítám