Hlavní obsah

Jak se ničí hypersport za desítky milionů?

Foto: Archiv Garáž.cz

Crash testy jsou běžnou součástí každého nového auta, ale u malosériových výrobců supersportů jsme jich zatím moc neviděli. Teď Koenigsegg odtajnil, jak testoval novou Regeru. Mlátili do ní kladivem, skákali a schválně bourali.

Článek

Regera je vlajkovou lodí švédské automobilky Koenigsegg a doposud jich vyrobili na 80 kusů, přičemž každý zákazník zaplatí téměř 2 000 000 euro. Teď, po dosažení jednoho milionu sledovatelů na instagramu, se v Koenigseggu rozhodli, že vypustí jedno hodně zajímavé video. Uvidíte v něm, jak se testovala Regera, než se dostala ke svým zákazníkům. A je to hodně drsné.

Nicméně nepřekvapivé. Regera má výkon 1 500 koní a je extrémně rychlým automobilem. Dá se tedy očekávat, že se občas dostane do nesnází a proto toho při bouračce musí hodně vydržet. I proto je postavena kompletně z karbonu, který je znám svou pevností a to ukazují i samotné crash testy. Kromě klasických nárazů proti bariéře zepředu, z boku a zezadu, toho Koenigsegg otestoval mnohem více.

Na videu je vidět, jak zaměstnanci Koenigseggu do Regery mlátí kladivem. Jak do předního nárazníku, tak například do zámku dveří a nic se neděje. Zároveň se zkouší náraz přímo na střechu. Obrovskou silou se tříská dveřmi nebo zase kladivem mlátí do podlahy. Pak přijdou na řadu jízdní zkoušky netradičních situací, tedy přejetí obrubníku, vjetí do díry nebo přejetí překážky!

Reklama

Načítám