Hlavní obsah

Jaguar modernizoval sportovní kupé F-Type

Foto: Jaguar

Sportovní kupé Jaguar F-Type se dočkalo modernizace. Ne, že by to bylo potřeba, ale zdá se, že mu to prospělo!

Sportovní kupé se dočkalo modernizace, ale jde tu o víc, než jen o údernější výraz. Na druhou stranu je třeba dodat, že F-Type se prodává dobře, a tak není potřeba jej zásadně měnit. A byť na první pohled samozřejmě zaujme hlavně nový „kukuč“, tak další, neméně podstatné změny, se odehrávají uvnitř. A to nejen pod kapotou…

Článek

Začněme ale tím, co je patrné už na první pohled. Omlazení britského sportovního kupé, které se obecně nazývá facelift, zahrnuje hlavně nový čumák. Vertikální světlomety byly nahrazeny horizontálními, které auto opticky rozšíří, a zároveň trochu „odlehčí“ přední část vozu. Ne že by to bylo zcela nutné, ale ať chceme nebo ne, F-Type už je na světě od roku 2013, kdy přišel jako naprosto identické dvojče strhujícího konceptu C-X16, a doteď tedy vizuální změny nebyly nikterak zásadní. Ale designové osvěžení se vždycky hodí, konkurence totiž nikdy nespí.

Foto: Jaguar

Jaguar F-Type prošel jen několika málo nezbytnými změnami, ať už většími či menšími. Elegantní silueta však zůstala zcela zachována.

Jelikož je teď přední část auta o něco zaoblenější, byl tomu adekvátně přizpůsoben i tvar kapoty s jiným designem průduchů. Na první pohled se zdá, že zadní část zůstala do puntíku stejná, ale bližší pohled odhalí, že linie zadních svítilen jsou ostřeji řezané, a zejména pak zadní nárazník a difuzor se od nynějška budou více lišit v závislosti na dané motorizaci.

Po nasednutí do kabiny se objeví jedna z nejzásadnějších změn, a sice nová kaplička přístrojů. V té teď, jak velí doba a momentální „módní“ trendy, nahradil klasické analogové budíky digitální sdružený displejem o úhlopříčce 12,3 palce. Samozřejmostí jsou funkce infotainmentu pro Apple CarPlay a Android Auto, které teď umí i dálkovou aktualizaci.

Základem nabídky motorizací je pořád přeplňovaný čtyřválec 2,0 l s výkonem 300 koní, na vrcholu pak čeká brutální kompresorový 5,0 V8 o výkonu 575 koní a 700 Nm, který však nově ponese označení F-Type R. Takže Jaguar si tu evidentně nechává prostor pro připravovanou modernizaci vrcholného SVR.

Novinkou je však kompletní vyřazení řadového šestiválce (i s manuální převodovkou, se kterou byl také k dostání), který však zastoupí tentýž macatý osmiválec s kompresorem, akorát v podladěné verzi se 450 koni a 580 Nm. I tak smázne stovku za pouhých 4,4 sekundy...

Oba bublající osmiválce potom mají funkci Quiet Start, nebo-li tzv. Tichý start, abyste příliš nedráždili sousedy. Systém spočívá v tom, že klapka aktivního výfuku zůstává stále zavřená, a to až do doby, než tomu opravdu šlápnete. Což vám ale v zásadě stále nebrání, aby vám při odjezdu z domu čas od času „ujela“ noha. Věříme tomu, že se to hold někdy stane…

Jaguar také využil oznámení o modernizaci F-Typu jako příležitost představit zbrusu novou (a také obří) autodráhu s celkem 25 180° smyčkami pro autíčka Hot Wheels. Má na délku celkem 232 metrů, a model F-Typu v měřítku 1:64 údajně v některých úsecích dosáhl, i když jen krátkodobě, rychlosti až 480 km/h. Něco nám říká, že by to mohlo hrát Ježíškovi do karet…

Jaguar F-Type se úplně poprvé představil v roce 2011 na autosalonu ve Frankfurtu coby koncept jménem C-X16, a design z pera Ian Calluma nenechal nikoho chladným – v dobrém slova smyslu. Ještě více nás britská automobilka zaskočila, když v roce 2013 uvedla vůz „C-X16“ do prodeje pod jménem F-Type, kde nedošlo téměř k žádným změnám oproti původnímu návrhu. Ceny nového, modernizovaného F-Typu momentálně začínají na 1,7 milionu za kupé, kabriolet potom startuje na částce 1,89 milionu.

Reklama

Načítám