Hlavní obsah

ItalDesign Zerouno – jeden z pouhých pěti kusů jde do aukce!

Foto: RM Sotheby's

ItalDesign Zerouno

Na zakázku vyrobená karoserie, speciální kola, křídélka a spoilery všude, kde vám oko spočine. Vypadá trochu jako ze závodního okruhu, trochu jako z jiné planety, a přesto se zdá být podezřele povědomé. To proto, že ItalDesign Zerouno technicky vychází z Lamborghini Huracán. S tím rozdílem, že u Lamborghini máte jistou minišanci, že aspoň jedno někdy někde potkáte. Ale v případě ItalDesignu je ta šance takřka mizivá, zvláště u tohoto konkrétního kusu – nikdy totiž nevyrazil na silnice.

Článek

ItalDesign. Italské designérské studio, které stojí za jedněmi z nejúchvatnějších a možná také nejkontroverznějších automobilových kreací za poslední půlstoletí. Když studio v roce 1968 Giorgetto Giugiaro založil, možná netušil, že vydrží na světě tak dlouho – a za ta léta spojili v ItalDesignu síly s těmi nejvyhlášenějšími automobilkami, mezi nimiž je třeba i Ferrari a Aston Martin. Jenže, technicky vzato, nikdy nepostavili své vlastní auto… Až do roku 2017, kdy bylo Zerouno poprvé představeno, což vlastně vysvětluje neobvyklé jméno. Zerouno asi vypadá a zní lépe než číslovka „01“. Jeho výrobu měla na starosti speciální divize Automobili Speciali, která se specializuje na výrobu zcela výjimečných a ručně vyráběných vozů pouze v omezených sériích. Za chytlavou karoserií stojí designér Filippo Perini, a je kompletně z karbonu. Zároveň je ale navržena tak, aby maximálně potlačovala vztlak a ve vyšších rychlostech potom zvyšovala přítlak, takže Zerouno si na závodničku pravděpodobně jen nehraje.

Čísla jsou nejen působivá – výkon 610 koní a točivý moment 560 Nm, ale jsou také velmi povědomá. Není divu – drtivou většinu techniky ItalDesign přebírá od Audi a Lamborghini, včetně pohonu všech kol a sedmistupňové převodovky DSG. Nikoho pak asi nepřekvapí zrychlení z nuly na stovku za 3,2 s a maximálka 330 km/h. Za nás plně dostačující.

Zerouno vzniklo pouze v pěti exemplářích, z nichž každý byl postaven přesně podle přání zákazníka. Tento konkrétní kus dostal matně černé zbarvení „Stealth“, ale bavíme se tu o autě, které je cokoliv, jen ne neviditelné. Poslední z pěti vyrobených kusů Lambo..., pardon, ItalDesignu Zerouno, je v podstatě nové auto, lidově řečeno „funglovka“. Auto najezdilo de facto pouze „převozní“ kilometry (celkem 81) a nikdy nebylo registrováno pro běžný provoz. První majitel nejspíš chtěl, aby výjimečné auto bylo ještě výjimečnější. Nehledě na to, že samotné Lamborghini Huracán, ze kterého vychází, oproti němu najednou vypadá skoro až „normálně“. Cena v rozmezí 950 000 až 1 500 000 eur zní jako do nebe volající, na druhou stranu pro kupce takových vozů to znamená zaručenou investici.

Reklama

Související témata:
Načítám