Hlavní obsah

i40 prošla modernizací. Má nový motor i bezpečnostní prvky

Foto: Hyundai

Automobilka Hyundai přichází s modernizací modelu i40. Designové změny jsou spíše kosmetické, novinka ale nabídne některé pokročilejší bezpečnostní prvky nebo nový naftový motor ve dvou výkonnostních variantách. K dispozici bude tradičně jak ve verzi sedan, tak i kombi.

Článek

Zvnějšku proběhly na i40 jen drobné změny. Přepracovaná je mřížka chladiče a nově jsou k dispozici i osmnáctipalcová litá kola, která se přidávají k dosavadní nabídce kol šestnáctipalcových a sedmnáctipalcových.

Menší proměnou prošel taky interiér, kde korejská automobilka nabízí dvě nové barvy interiéru, a to červenou Merlot a kombinaci šedé a černé, které doplňují stávající černou a béžovou variantu. „Kompletní čalounění kůží se dodává ve všech barvách. Čalounění tkaninou může být černé nebo béžové. S barvou sedadel jsou sladěna kontrastní ozdobná obložení ve výplních dveří, která jsou dodávána na přání a přispívají k elegantnímu i klidnému stylu interiéru,” popisují možnosti zástupci automobilky.

Více než v oblasti vzhledu se odehrálo na poli technologií. Nová i40 má systém autonomního nouzového brzdění (FCA), který nejdříve upozorňuje vizuálně i akusticky řidiče na nouzovou situaci, v případě potřeby pak i autonomně brzdí. Kromě toho modernizovaná i40 disponuje řadou dalších bezpečnostních asistentů, které automobilka dodává v rámci balíčku SmartSense. Patří sem například adaptivní tempomat, systém sledování mrtvého úhlu nebo asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích.

Pod kapotou faceliftované i40 najdeme výhradně motory splňující novou emisní normu Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost až v září příštího roku. Kromě benzinové šestnáctistovky o výkonu 97 kW (132 koní) je v nabídce i nový dieselový motor o objemu 1,6 litru. K mání bude hned ve dvou výkonových specifikacích. První nabízí výkon 85 kW (115 koní) a točivý moment 280 Nm. Nabízena bude výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

Výkonnější varianta nabídne 100 kW (136 koní) a točivý moment 320 Nm. Zde už bude mít zákazník volbu mezi šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Posledního faceliftu se model i40 dočkal v roce 2015, na rok 2020 pak plánuje automobilka zcela novou generaci i-čtyřicítky. Tento model se jí tedy pravděpodobně dožije právě ve stávající faceliftované podobě.

Reklama

Související témata:
Načítám