Hlavní obsah

Hyundai si chce usmířit českou veřejnost i konkurenci

Foto: Frederic Schlosser Photography

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hyundai dělá poslední roky opravdu dobrá auta, jenže dosavadní agresivní komunikace a reklamní kampaň byla nepříjemná většině Čechů, ať už byli fanoušky automobilky Škoda nebo ne. Nyní má však české zastoupení korejské značky nové vedení, které slibuje velké změny a korektnější přístup. Budeme moci mít Hyundai konečně rádi?

Článek

Automobilce Hyundai se na českém trhu sice obchodně dařilo každý rok lépe a lépe, jenže kolem ní se zvedala vlna kontroverze – agresivní komunikace, útočná kampaň, spory s dealerskou sítí… Dlouho jsme čekali, zda přijde nějaká změna, a pak to šlo ráz na ráz:

  • 20. února byl jmenován nový prezident společnosti Hyundai Motor Czech, pan Yongjin (Alex) Kim, který má zkušenosti ze společností Hyundai Motor Europe, Hyundai Norway a naposledy Hyundai Slovakia
  • 5. března opustil z hodiny na hodinu ředitelské křeslo Vladimír Vošický (po devíti letech ve funkci)
  • 21. března bylo oznámeno, že se novým ředitelem stane Martin Saitz, který v poslední dekádě působil na pozici generálního ředitele Hyundai Motor Slovakia
Foto: Archiv redakce

Vlevo Yongjin (Alex) Kim, nový prezident Hyundai Motor Czech; uprostřed Vladimír Vošický, bývalý ředitel HMCZ; vpravo Martin Saitz, nový ředitel HMCZ

To dávalo naději na změnu atmosféry v českém zastoupení Hyundai i kolem něj – a nyní máme potvrzeno, že změna skutečně přichází.

Jeden z prvních projevů pana Yongjina Kima k zástupcům českých médií byl totiž až nečekaně otevřený. Vyjádřil se v něm o nápravě vztahu s veřejností, konkurencí i obchodními partnery vlastní dealerské sítě Hyundai, jejichž spory s mateřskou firmou dospěly až do soudních síní: „Ve své nové roli jsem identifikoval celou řadu výzev, kterým musíme já i moji kolegové v týmu čelit. Jednou z nich je i dořešení sporu s bývalými obchodními partnery. Zde jsme již podnikli aktivní kroky k tomu, aby bylo dosaženo stavu, který bude výhodný pro obě strany.“

Další z výzev, které pan Yongjin Kim ve svém projevu zmínil, byla komunikace Hyundai s veřejností: „Respektujeme a ctíme naši konkurenci, a stejně tak respektujeme a ctíme názory českých řidičů. Ti jediní rozhodují o tom, kdo v jejich očích nabízí nejlepší poměr kvality a ceny a komu při koupi vozu dají svou důvěru.“ To by tedy mělo znamenat konec vlezlých reklam a útočných slov směrem k „sousedovi z Boleslavi“, které byly prostě přes čáru. Automobilky se sice občas v reklamách škádlí, ale takhle otevřeně žádná svému konkurentovi po krku nejde.

Tato vyhraněnost a jednostranná animozita byla negativně vnímaná i veřejností, což na automobilku Hyundai nevrhalo dobré světlo, právě proto chce nový prezident značky tento přístup zásadně změnit. „Našim zákazníkům musíme nabídnout takové hodnoty, které budou chtít s námi dlouhodobě sdílet. Otevřenost a upřímnost mezi tyto hodnoty patří,“ vysvětloval Yongjin Kim.

Foto: Hyundai

Některé reklamy Hyundai byly za hranicí dobrého vkusu i zdravé konkurence

Realizace těchto myšlenek bude hlavním úkolem nového ředitele Martina Saitze, který se v nejbližších dnech ujme své ředitelské role. Na jeho adresu Yongjin Kim prohlásil: „Martinovým úkolem bude naplňovat zmíněnou vizi celoživotního partnerství naší značky s našimi zákazníky, a postará se o to, aby naše značka byla korektní a spolehlivý partner pro české zákazníky, obchodní partnery a zaměstnance.“

Nový ředitel HMCZ Martin Saitz nám ještě před svým oficiálním nástupem do funkce poskytl vyjádření a potvrdil slova Yongjina Kima: „Jsem v naprostém souladu s novou filozofií a vizí značky Hyundai na českém trhu. Respektujeme naši konkurenci a naším cílem není agresivně se vůči ní vymezovat, ale soustředit se na vlastní individualitu a přednosti, které prostřednictvím našich vozů a služeb nabízíme." A dokonce již stihl vydat i první rozhodnutí: „Jednu z prvních viditelných změn v image značky můžete pozorovat např. ve výslovnosti Hyundai v reklamě. Nenutíme českou veřejnost přesně vyslovovat [Hjondé] (což v překladu znamená moderní), ale vítáme také přirozenější českou výslovnost [Hjundaj], kterou mají lidé rádi a používají ji." Může vám to přijít jako drobnost, ale fakticky jde o velký vstřícný krok k české veřejnosti. Další budou určitě brzy následovat...

Foto: Hyundai

Značka Hyundai v České republice nebyla v poslední době příliš oblíbená, ale auta za to rozhodně nemohla

Změnu celkového přístupu českého zastoupení automobilky Hyundai jistě všichni uvítáme, vždyť Hyundai se etabloval mezi obchodně nejúspěšnější automobilky na českém trhu (celkovými prodeji za rok 2018 skončil na třetím místě za Škodou a Volkswagenem) a provozuje v Nošovicích továrnu, jejíž vybudování představovalo vůbec největší zahraniční investici a která nyní zaměstnává tisíce Čechů a pomáhá české ekonomice. Díky tomuto přehodnocení směřování značky by tak Hyundai mohl konečně plnit svou roli jedné z nejvýznamnějších automobilek na českém trhu se skutečnou důstojností.

Jaký je váš postoj k image značky Hyundai v ČR?
Sympatizuji s nimi, Škoda mi taky leze krkem
23,1 %
Vadil mi jejich přístup, ale dám jim ještě šanci
42 %
Vadil mi jejich přístup, definitivně jsem s nimi skončil
34,9 %
Celkem hlasovalo 22242 čtenářů.

Reklama

Načítám