Hlavní obsah

Hybridní Porsche Panamera nově nabídne výkon 700 koní!

Foto: Porsche

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid s faceliftem opět posílilo. Vizuální modernizace se dočkaly i ostatní verze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche omlazuje modelovou řadu Panamera a změny se dotknou i nejvýkonnější verze Panamera Turbo S E-Hybrid. Znamená to zejména osvěžení po designové stránce, mírné zvýšení výkonu, který byl už tak úctyhodný, a drobná, leč nezbytná modernizace také uvnitř. Jedno je však jisté – co se týká rychlosti v přímce, půjde stále o tu nejrychlejší Panameru. A také jednu z nejrychlejších čtyřdveřových limuzín světa.

Článek

Pravda, o modernizaci druhé generace typu Panamera jsme se dozvěděli už v srpnu, od té doby se ale modernizace dočkaly verze jako základní Panamera 4, Panamera GTS a Panamera Turbo. Potenciální zákazníci elektrifikovaných verzí si museli ještě chvíli počkat. Až doteď.

Foto: Porsche

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid se bude nabízet i ve verzi Executive s prodlouženým rozvorem (na fotografii)

Modernizace se logicky dočkala také základní hybridní Panamera, verze 4 E-Hybrid, kde 2,9l V6 twin-turbo dává ve spojení s elektromotorem slušných 455 koní. Sluší se připomenout, že „normální“ Panamera 4 bez hybridu nově vyměnila původní 3,0l V6 s jedním turbem za zmíněnou novou jednotku 2,9l twin-turbo o výkonu 325 koní. U Panamery 4S je potom výkon zvýšen na 443 koní, tedy téměř stejně jako u hybridní Panamery 4 E-hybrid.

Nás ale nejvíc zajímá ta nejsilnější varianta – Panamera Turbo S E-Hybrid. 4,0l dvakrát přeplňovaná V8 dává výkon 563 koní, tomuto výkonu sekunduje ještě 134 elektrických koní. Společně tedy přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku, tzv. PDK, posílají na všechna čtyři kola výkon 700 koní. Nebo spíše 690 koní, abychom byli přesní.

Stejně jako ostatní varianty se bude i ta nejvýkonnější nabízet ve variantách sedan, Executive (verze s prodlouženým rozvorem) a také Sport Turismo, což je u Porsche líbivější výraz pro kombi. Vůz teď bude nově zvládat zrychlení z nuly na stovku za dechberoucí tři vteřiny, u verze Executive to bude žalostných 3,1 vteřiny. Zrychlení z nuly na dvě stě potom trvá 10,9 vteřiny, maximální rychlost je 315 km/h.

Po estetické stránce došlo ke stejným změnám jako u ostatních variant, kde tou nejvýraznější pravděpodobně budou nové LED koncové svítilny, táhnoucí se po celé šíři zádě, čímž se design modernizované Panamery sjednotí s ostatními modely, jako je třeba nová 911. Turbo S E-Hybrid však dostane oproti ostatním verzím mírně pozměněný čumák s většími nasávacími otvory v předním nárazníku. Na výběr tu přibudou tři nové designy litých kol a dvě nové barevné varianty.

Galerie: Porsche Panamera Turbo S

Verze Turbo S E-Hybrid je jednoznačně nejrychlejší Panamerou, co se týká rychlosti v přímce. Díky absenci těžkého hybridního ústrojí a s tím související nižší hmotností je však v zatáčkách rychlejší „nehybridní“ Panamera Turbo S o výkonu 630 koní. Na Nürburgringu zajela skvělý čas 7:29,81, a stala se tak novým rekordmanem mezi podnikatelskými limuzínami.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid modelového roku 2021 zamíří k prvním zákazníkům na jaře, přičemž objednávky automobilka začne přijímat prakticky hned po Novém roce. Totéž platí i pro zbytek modernizované řady Panamera. Ceny u nás začínají na částce 2 778 000 korun včetně DPH za Panameru 4. S novým modelovým rokem by však nemělo dojít nijak zásadním změnám cen.

Reklama

Související témata:
Načítám