Hlavní obsah

Hummer je zpátky, má 1 000 koní a je to elektromobil

O značce Hummer nebylo více než 10 let slyšet. Teď se ale vrací pod křídly GMC ve velkém stylu coby pick-up s elektromotorem o výkonu 1 000 koní a dojezdem přes 500 kilometrů. A terénní schopnosti nový model rozhodně neztratil. Jestli nemáte rádi elektroauta, tohle by váš pohled mohlo otočit vzhůru nohama.

Článek

Na začátku příběh Hummeru stál terénní speciál pro armádu, pak se do věci vložil Arnold Schwarzenegger a postupně jsme se dočkali celé rodiny civilních modelů Hummer. Jenže ten poslední, Humer H3, se přestal vyrábět již v roce 2010 a od té jsme o téhle americké značce neslyšeli.

V době ukončení výroby měla o automobilku Hummer zájem čínská firma Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery. Nabídla o třetinu nižší cenu, než jakou chtěl GM. Z třímiliardového obchodu nakonec sešlo kvůli čínským regulačním úřadům a teď po deseti letech se ukázalo, jak moc dobře to bylo. Nyní je Hummer zpátky a v nejlepší formě!

Jeho design odkazuje svými hranatými proporcemi odkazuje na původní modely H1, H2 a H3 a kola jsou opět obrovská, mají průměr 35 palců. Na přídi nechybí masivní oka pro vyprošťování z terénu. Zajímavostí je podsvícená maska chladiče, podobně jako třeba u Škody Enyaq. GMC Hummer EV je pětimístným pick-upem, jeho přesné rozměry ale zatím GMC nezveřejnilo. Za nás je ale design velice povedený, s citlivým odkazem na minulé modely. Praktická je pak odnímatelná střecha.

O pohon se už nestará benzínový osmiválec, protože nový Hummer je elektrický. Pohání jej celkem tři motory, jejichž výkon se pohybuje kolem hodnoty 1 000 koní (přesný údaj bude zveřejněn později). Zrychlení 0-96 km/h (tedy na 60 mil za hodinu) proběhne za neuvěřitelné tři sekundy, nejvyšší rychlost je zatím neznámou. Důležité je, že dojezd činí při plném nabití baterií 563 kilometrů. To není málo a navíc díky až 350 kW dobíjení lze za pouhých 10 minut načerpat energii pro dalších 160 kilometrů jízdy. Síla ze všech tří motorů se přenáší na všechny čtyři kola.

Ani elektrický Hummer se tak v těžším terénu neztratí, ostatně naznačují to už pneumatiky Goodyear Wrangler Territory nebo ochranné prvky pod předním a zadním nárazníkem. Zajímavá je technologie UltraVision, která pomocí 18 kamer detailně snímá okolí vozu a řidič tak snáze projede některé terénní nástrahy. Další terénní výhodou je tzv. krabí mód (CrabWalk), kdy se v Hummeru můžete částečným natočením všech čtyř kol posouvat diagonálně bokem.

Nový Hummer se bude vyrábět v nově postavené továrně v Detroitu. Do prodeje zamíří až v polovině příštího roku, ale už je známa prodejní cena "první edice" - v přepočtu 2,5 milionu korun. Jenže ta se vyprodala za pouhých 10 minut! Nezbývá tedy, než počkat na pozdější verze (budou mít nižší výkon i dojezd) a modlit se, aby se tento stroj oficiálně prodával i v Evropě...

Reklama

Načítám