Hlavní obsah

Honda Logo – Nenápadný prcek je zajímavou ojetinou do města

Foto: Martin Tolar

Tímto autem jsem se chtěl svézt z pouhé zvědavosti, protože jej moc často na silnicích nepotkáte. Nakonec jsem si ale řekl, že by Logo mohlo být zajímavou volbou pro zájemce o malou lacinou ojetinu do města. Jen je možné, že je při bloumání po inzertních serverech, nenapadne jej hledat.

Článek

Honda Logo měla být prodejně úspěšná, populární a dostat japonskou značku v Evropě na slušná čísla i v oblíbeném segmentu malých aut. To vše nakonec dokázal až nástupce Jazz, a tak je Logo v našich končinách raritou. Přitom by se vám ale mohl tento hatchback dost líbit. Je totiž sice malý, ale pořád je to plnohodnotné osobní auto, kde nemáte pocit žádného ošizení a zlevňování za každou cenu.

V roce 1996 se objevil malý model japonské automobilky Honda, který mířil na evropský trh. Tento třídveřový (až od roku 1998) nebo pětidveřový hatchback vznikal v továrně Suzuka v Japonsku, a podle plánu měl zastoupit model City druhé generace. Lakované nárazníky dostal až v roce 1997, celkově vzhledem připomínalo malé Logo větší Civic šesté generace. Na fotkách ho vidíte v originální neupravené verzi.

Foto: Martin Tolar

U velké škodovácké haly snad vynikne, jak malé Logo ve skutečnosti je

Honda chtěla zaujmout bohatší výbavou, takže Loga většinou najdete s ABS, airbagy, posilovačem řízení, klimatizací, elektrickými okny a centrálním zamykáním. Přesto plasty působí trochu levně, což je možná i tou šedou barvou interiéru. Nemyslím to ale příliš kriticky, jen prostě nemáte pocit, že by Logo působilo navzdory té výbavě uvnitř hodnotně. Sedadla jsou spíš plošší a neposkytnou takovou oporu v zatáčkách, ale je pravda, že tohle není auto, se kterým byste se do nich měli vrhat. Zvládnutá je i vnitřní ergonomie, posez je ovšem vyšší. Vzor látky na použitém čalounění je také moc hezký.

Foto: Martin Tolar

Pro dva je malé Logo ideální, interiér je podobný jiným Hondám z té doby

Na to, jak je Logo malé zvenčí, mi uvnitř přijde až překvapivě prostorné. Třeba dostatečně velký zavazadlový prostor s objemem 230 litrů, který můžete zvětšit sklopením zadních opěradel, je opravdu dostatečný. Logo je pořád malé auto, ale i tak s ním můžete jet na normální nákup a nemusíte mít obavy, kam ho naložíte. Na rozdíl od stejně starého Civicu má Logo na víku kufru úchop, takže se neušpiníte při jeho zavírání. Zadní lavice pojme i dospělé, nastupování není díky dlouhým dveřím zas tak krkolomné.

Foto: Martin Tolar

Přístrojovka je malá, ale to nejdůležitější ukazuje

Vpředu umístěný motor pohání přední kola, ale dělala se i varianta s pohonem všech kol. Pod kapotou najdete osmiventilovou třináctistovku D13B SOHC, která nezapře příbuznost s motory ve větším Civicu, a to ani na pohled, ani svým projevem. Ten by utlumil automat nebo převodovka CVT, ale já mám štěstí, že řídím kousek s pětistupňovým manuálem, který umožní vydolovat z auta všech 66 jeho koní a 108 Nm. Na malé Logo jsou to odpovídající parametry. Znamená to zrychlení za 14 sekund, maximální rychlost 153 km/h, ale motor v malém interiéru rozhodně slyšíte. Ne, fakt to není VTEC, ale kdyby v Logu byl, tak by mělo grády. A že by se sem vešel. Malá Honda by pak ale přišla o svůj trumf v podobě příjemné spotřeby pod 6 litrů.

Foto: Martin Tolar

I motor bude hodně majitelům Civicu povědomý

Logo je malé a samozřejmě i lehké. Váží jen 890 kilogramů, což je skvělá hodnota vzhledem k faktu, že jde pořád o dospělé neošizené normální auto. Platformu sdílí s modelem Capa a také s malou čtyřkolkou HR-V. Nabízí hlavně pohodlné a příjemné svezení a prý se dost líbilo starším řidičům, ostatně stejně jako pozdější Jazz. Chápu je, protože měkčí charakteristika podvozku nemá s výmoly a hrboly žádný problém. Díky malým vnějším rozměrům se i snadno parkuje. Naopak spíš mladé fanoušky Hondy tolik nepotěší vyšší stavbou karoserie a vyšším těžištěm, ale Hondaři stejně svá auta rádi upravují. Auto se cítí jako doma ve městě, majitel vozu Marek s ním ovšem klidně vyrazí i na dálnici.

Typ Logo opustil výrobní linky v roce 2001. Malá Honda se zkrátka neprodávala tak dobře, jak automobilka doufala. Reputaci spravil až následný Jazz, který se dal na silnicích potkat mnohem častěji. Výhodou Loga byla ale pověst jednoho z nejspolehlivějších aut v segmentu, a dodnes to tak může být ideální souputník. Zlobit prý může hlavně klimatizace a potrápit vás může koroze, jinak Logo obecně problémy nemívá. Díly ovšem nenajdete na každém rohu.

Ceny se pohybují mezi 5 až 50 tisíci korun (proti ceně za nové Logo je to dost drastický propad ceny, ale dnes je to jeho výhodou), ale výběr není tak velký. Třeba přímo tento konkrétní kus je na prodej za 30 tisíc korun. Pokud nečekáte sportovní náčiní pro čerstvé řidiče, tak jako nenáročné, ale chytře vymyšlené a velmi příjemné auto na kratší trasy a s nízkými provozními náklady je skvělé.

Reklama

Načítám