Hlavní obsah

Golf GTI slaví 45 let, limitovaná edice jede až 270 km/h

Foto: VW

Ostrý Golf letos slaví 45 let od svého vzniku, a tak Volkswagen přichystal limitovanou edici, která by důstojně oslavila půlkulatiny. Nový model vychází z provedení Clubsport. Posunutím omezovače na 270 km/h jde o nejrychlejší Golf GTI v historii, ale přibylo i pár dalších drobností a výbav.

Článek

Když v létě 1976 německá automobilka uváděla na trh sportovní provedení hatchbacku Golf, patrně ani ona sama netušila, jak úspěšný nakonec bude. Plánovalo se prodat 5 000 kusů, nakonec je Golf GTI nejprodávanějším sportovním hatchbackem. Podle údajů výrobce se za 45 let prodalo 2,3 milionu kusů. Připomínáme, že první Golf GTI poháněla šestnáctistovka o výkonu 110 koní, což bylo na 800 kilo těžký (spíš lehký) malý hranatý hatchback docela dost.

Foto: Volkswagen

Golf GTI se stal definicí civilizovaného zábavného hatchbacku, tzv. hot hatche

Přesuňme se o sedm generací dále, k výročnímu Clubsportu 45, který pochopitelně vychází z loni na podzim uvedeného Golfu Clubsport. Odlišností u výroční verze není mnoho, jde spíše o kosmetické drobnosti a výbavu navíc, za kterou u základního Clubsportu musíte připlácet. Poznáte jej podle černě lakované střechy, ve stejné barvě se dodává i černým střešním spoilerem.

Standardní součástí této limitované série je také paket Race, který přidává leskle černá devatenáctipalcová kola (s drobným červeným lakováním), výfukovou soupravu od věhlasného Akrapoviče a elektronický omezovač nejvyšší rychlosti posunutý z 250 na 270 km/h. Standardem je elektronicky řízený samosvorný diferenciál VAQ.

Další změny jsou zanedbatelné. Na bočních prazích jsou pak nápisy 45, pětačtyřicítku najdete také na pátých dveřích. Na rozdíl od standardních provedení nemusíte připlácet za Matrix LED světlomety s červenou lištou. V interiéru se nezměnilo prakticky nic – na opěrkách sedadel jsou nápisy GTI, na volantu je pak znovu číslo 45.

Pod kapotou je ten samý dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec jako ve výchozí verzi Clubsport. Jde o motor s interním kódem EA888 evo4, který nabídne 300 koní a 400 Nm točivého momentu. Připomínáme, že standardní provedení Golfu GTI osmé generace nabízí 245 koní a maximální točivý moment 370 Nm.

GTI Clubsport zvládne stovku za skvělých 5,6 sekundy, stejnou hodnotu bude umět i vůz z výroční edice. Zklamáním je pak výhradně automatická převodovka (7stupňové dvouspojkové DSG), s manuální skříní Volkswagen nepočítá ani pro tuto speciální edici.

VW Golf Clubsport 45 se bude prodávat také v Česku; proti základnímu Clubsportu musíte připlatit 135 000 korun – základní cena výroční edice tak činí 1 100 000 korun.

Reklama

Související témata:
Načítám