Hlavní obsah

Genesis konečně do Evropy! Pohlédněte poprvé na GV70

Foto: Genesis

Maskovaný prototyp Genesis GV70

V listopadu už to bude pět let, co se začala pod křídly jihokorejského Hyundaie psát nová kapitola samostatné luxusní značky Genesis. Předcházel jí velký sedan Hyundai Genesis (a Genesis Coupe), na který automobilka navázala „odtržením“ vlastní značky podobným způsobem, jako se odtrhla značka Cupra od Seatu nebo DS od Citroënu. Jenomže těch pět let, co Genesis existuje samostatně, o něm nebylo na evropském trhu ani vidu ani slechu. Až dosud.

Článek

Genesis se už od samého prvopočátku zaměřil primárně na trh severoamerický, kde taky docela úspěšně působí. Na velký sedan G90 navázaly postupně ještě menší sedany G80 a 70 a na začátku roku taky SUV Genesis GV80. Povšimněte si té návaznosti modelů – na trh v USA přišlo SUV až jako poslední v rámci nabídky, kdežto v Evropě se SUV všech velikostí představují jako na běžícím pásu a třeba první model osamostatněné Cupry byl právě SUV.

Nicméně teď k tomu důležitému. V závěsu za prvním SUV, jenom tři čtvrtě roku po uvedení GV80, je nyní na spadnutí jeho menší sourozenec. Přesnou podobu GV70 můžeme zatím odhadovat jen z fotografií zamaskovaného prototypu a neznáme ani konkrétní technické údaje, ale to se změní již během pár týdnů, kdy Genesis ukáže finální podobu auta se všemi náležitostmi.

Foto: Genesis

Zatím pouze v „maskáči“ a bez technických dat. Mimochodem QR kód na dveřích vede na oficiální stránky Genesisu

Pro nás je nicméně podstatné, že právě tohle auto bude podle všeho tvořit klíčovou součást nabídky Genesisu v Evropě! Po pěti letech je totiž vstup luxusní značky Hyundai na trh starého kontinentu konečně na spadnutí. Genesis Motor Europe bude operovat z Německa a jeho šéfem se od zítřejšího dne stává Dominique Boesch, který dosud vedl prodeje u Audi.

Které konkrétní modely se na evropský trh, a tedy i do Česka, dostanou, to zatím potvrzeno není. GV70 ale coby přímý konkurent populárním prémiovým SUV BMW X3, Audi Q5 a Mercedes-Benz GLC dává perfektní smysl. Pro jeho vstup na trh hovoří i fakt, že by se měl pod kapotou objevit dieselový čtyřválec o objemu 2,2 litru – tedy motor, který v USA Genesis nenabízí, ale najdete jej třeba v Hyundai Santa Fe, prodávaném u nás.

Vedle vznětového čtyřválce se pod kapotou GV70, které sdílí platformu s podélně uloženým motorem se sedanem G70, objeví taky benzinový přeplňovaný čtyřválec a benzinový šestiválec. V průběhu roku 2021 by pak měla přijít i čistě elektrická verze.

Jak už bylo řečeno – kompletní odhalení GV70 můžeme čekat v horizontu týdnů a pevně doufáme, že se u nás tohoto modelu, stejně jako celé značky Genesis, dočkáme co nejdříve – mělo by to být už v průběhu příštího roku.

Reklama

Související témata:
Načítám