Hlavní obsah

Fotogalerie z dovolené: Driftování v Británii

Foto: Archiv Garáž.cz

Do Velké Británie můžete cestovat z mnoha důvodů. Můj důvod byl prozaický - jako správný petrolhead jsem zde chtěl prožít dovolenou formou roadtripu. A tak jsem cestou zavítal i do Mekky anglického driftování nedaleko Edinburghu - na okruh Driftland u Lochgelly, kde se zrovna jel čtvrtý závod British Drift Championship.

Článek

Driftland UK můžete vnímat jako klasický závodní okruh pro široké spektrum závodní techniky. Nicméně jeho pravý účel a důvod vzniku - závody či trénink jízdy v řízeném smyku, neboli driftu; spočívá už v názvu tohoto místa, inspirovaného podobnými driftovacími okruhy z Japonska. Ostatně lze to vyčíst i z půdorysu tratě, která přímo láká ke kombinování zatáček projížděných smykem a přehazování vozu ze strany na stranu.

Foto: Archiv Garáž.cz

British Drift Championship (BDC) je nejvyšším národním britským driftovacím šampionátem, jenž sdružuje kolem dvou stovek závodníků ve dvou kategoriích. Do Driftlandu samosebou přijela jen část, přesto to bylo docela požehnané množství - odhadem kolem stovky aut. Upřímně řečeno jsem však měl obrovský problém rozpoznat, kdo spadá do které kategorie. Driftovací speciály totiž vypadaly velice srovnatelně i v rámci rozdělení a ani na trati nebylo snadné rozpoznat ty horší od lepších. Tedy ne že by tam nějací horší byli.

Foto: Archiv Garáž.cz

Na poměry národního šampionátu tak skrývalo rozsáhlé depo opravdu zajímavé kousky. Namátkou zde byly týmy jako Driftworks (v čele s jejich bájnou AE86), Japspeed podporovaný Maxxis Tyres; Skyliny od R32 až po GT-R, Supry, Silvie, ale třeba i Sierra, RX-7, RX-8, GT86 nebo Chaser. Paradoxem bylo malé množství BMW, neboli značky, která je na závodech v kontinentální Evropě opravdu bohatě zastoupena. Inu je to znát i z fotogalerie.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vím, že to není úplně férové srovnání a ani nijak překvapivé rozuzlení, nicméně startovní pole se s tím, které můžete zažít na českých driftech, nedalo porovnávat. Finanční možnosti britských závodníků jsou prostě někde jinde - víceméně všichni startovali s technikou srovnatelnou s přibližně pěti nejlepšími auty z ČR. V čem byli britské drifty, subjektivně, horší než ty české? Nižším počtem diváků, rychlostí driftů i agresivitou jízd. To první mohlo být tím, že jsem byl pouze na sobotní části čtvrtého podniku BDC, zatímco hlavní část závodů měla přijít až v neděli. Další dva aspekty zase mohly korespondovat s pomalejším formátem trati. Na druhou stranu byly díky tomu k vidění krásně těsné tandemové jízdy. Podtrženo-sečteno? Stal se ze mně fanda britského driftování!

Reklama

Načítám