Hlavní obsah

Ford ukázal sportovní Pumu ST, má 200 koní a samosvor

Foto: Ford

Ford Puma ST

Ford si opravdu dal záležet, aby nešlo jen o Pumu se spoilerem navíc a novými koly. V případě Pumy ST nechybí specificky naladěný podvozek, úplně vypínatelná stabilizace, mechanický samosvorný diferenciál nebo výfuk s aktivní klapkou. A přeplňovaný tříválec ze sebe vydoluje rovných 200 koní, stejně jako ve Fiestě ST.

Článek

Když Ford předloni ukázal druhou generaci modelu Puma, bylo jasné, že pouze kanibalizuje slavné jméno. Nevzniklo žádné mrštné dvoumístné kupé, ale kompaktní SUV s litrovým tříválcem a pohonem přední nápravy. Docela účinnou náplastí by mohla být právě představená verze ST. Ford už v minulosti ukázal, že modely se znáčkem ST umí výtečně a třeba Fiesta ST je zajímavý malý sportovní hatchback.

Pod kapotou Pumy ST se nachází přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost s nezávislým časováním sacích i výfukových ventilů, který si novinka „vypůjčila“ z Fiesty ST. Celohliníkový motor je přeplňovaný turbodmychadlem a nabízí celkový výkon 147 kW (200 k) při 6 000 otáčkách.

Točivý moment vrcholí hodnotou 320 Nm v rozmezí 2 500 až 3 500 otáček. Síla motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Zrychlení na 100 km/h je otázkou 6,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak znamená hodnotu 220 km/h. Což je docela slušné. Lehčí Fiesta ST s „normální“ karoserií je na tom pochopitelně ještě lépe – stovku „umí“ za 6,5 sekundy a jede až 232 km/h.

Ford jako obvykle zašel ještě dál a pro Pumu ST nabízí zcela deaktivovatelnou elektronickou stabilizací a, což nám udělalo rovněž radost, mechanický samosvorný diferenciál. To je mezi „sportovními“ SUV této kategorie velice neobvyklé řešení.

Brzdy jsou proti běžné Pumě větší, vpředu mají kotouče průměr 325 mm, vzadu pak 271 mm. Ford uvádí, že řízení s přepracovanými těhlicemi je o čtvrtinu tužší než u výchozího modelu. Tužší je i naladění podvozku, Ford použil dvouplášťové tlumiče Hitachi, jiné pružiny a speciální dorazy.

Proti standardnímu provedení má přední maska drsnější tvary s integrovaným „lízátkem“. Spoiler najdete i vzadu, kde je doplněn zdvojenou koncovkou výfuku. Puma ST stojí vždy na devatenácti palcových kolech a má speciální klapku ve výfuku pro říznější zvuk. Na výběr bude šest laků karoserie. Uvnitř pak najdete sportovní sedadla Recaro.

Vyrábět se bude stejně jako výchozí provedení v rumunské továrně. Prodejní cena pro český trh zatím nebyla stanovena.

Reklama

Související témata:
Načítám