Článek
Nové Mondeo Hybrid kombi umožní těžit z předností hybridního pohonu i zákazníkům, kteří potřebují větší přepravní kapacitu. „Použitá hnací soustava umožňuje v mnoha provozních scénářích jízdu na tichý a úsporný elektrický pohon, přitom však zachovává dojezd a svobodu tradičního spalovacího motoru,” lákají na svůj hybridní model zástupci automobilky.
Mondeo Hybrid se aktuálně nabízí s dynamickou čtyřdveřovou karoserií, jejíž nízká linie střechy připomíná sportovní kupé, v některých evropských zemích také jako luxusní Vignale. To se ale neprodává v České republice.
Hnací soustavu Fordu Mondeo Hybrid tvoří zážehový dvoulitrový motor, který pracuje v Atkinsonově cyklu, jenž zvyšuje účinnost spalování, dále elektromotor sloužící jako podpora spalovacího motoru a generátor, který umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené a recyklovatelné lithium-iontové baterie o kapacitě 1,4 kWh. Baterie je v tomto případě uložená za zadními sedadly. Rekuperací lze zachytit až 90 procent energie, která je při zpomalování či brzdění jinak ztracena.
Hybridní Mondeo je schopné jízdy v čistě elektrickém režimu. Zejména při popojíždění městem tak nabízí tichý a hospodárný provoz. Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW (187 koní), přičemž kola jsou poháněna přes automatickou skříń s plynule měnitelným převodem. Díky elektromotoru nabízí Mondeo Hybrid nízkou spotřebu paliva - výrobce udává v kombinaci 4,4 litru na sto kilometrů.
Hybridnímu Mondeu samozřejmě nebude chybět ani výbava, kterou známe z běžných současných modelů automobilky. Kupříkladu systém Active City Stop, aktivní parkovací asistent, zadní bezpečnostní pásy s integrovanými airbagy, infotainment Sync 3 nebo adaptivní LED světlomety.
Mondeo Hybrid je první hybridní model Fordu vyráběný v Evropě. Stejně jako Mondea se zážehovými a vznětovými motory vyjíždí k zákazníkům z montážního závodu ve španělské Valencii. Pro český trh bude od příštího roku Mondeo HEV nově nabízeno výhradně ve verzi kombi.